معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: در شهرستان هامون و در سواحل دریای چابهار این استان، بیشترین حجم تردد گردشگران را شاهد بودیم.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۱۷

میرحسینی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به تبلیغاتی که در حوزه‌های مختلف انجام شده امسال از همه استان های کشور به سیستان و بلوچستان مسافر داشتیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: هرچند ما دفاتر اطلاع رسانی گردشگری را برای معرفی استان و جذب گردشگرانی که تا مرز استان می‌آمدند ولی با توجه به تصویر ذهنی منفی که دارند به این استان نمی آیند در استان های همجوار مثل یزد ایجاد کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دفاتر اطلاع رسانی گردشگری را به صورت مشترک با دفاتر اطلاع رسانی شهرهایی که جمعیت بیشتری از آنها راغب به سفر به سیستان و بلوچستان هستند ایجاد کردیم بیان کرد: در مراکز استانهایی که گردشگر خارجی بیشتری دارند هم دفاتر اطلاع رسانی گردشگری بیشتری ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت: در سال 95 در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی که در شهرهای مختلف در داخل کشور برگزار شد، شرکت کردیم.

میرحسینی با بیان اینکه در نوروز امسال شاهد افزایش و تنوع حضور گردشگران بودیم تصریح کرد: در شهرستان هامون و ورودی منطقه سیستان و در سواحل دریای چابهار بیشترین حجم تردد گردشگران را شاهد بودیم و بعد از این دو جاذبه بیشترین بازدیدکننده را قلعه ناصری و قلعه بمپور و کمربند گردشگری تفتان و در مسیر کریدور شمال به جنوب در سرباز، زیستگاه تمساح پوزه کوتاه داشته است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در نوروز امسال گردشگرانی از کشورهای استرالیا، آلمان، ارمنستان و چین داشتیم اما تعداد آنها چندان قابل توجه نبود.وی خاطرنشان کرد: ما در وهله اول برای مقصد گردشگری شدن تغییر نگاه ملی را دنبال می‌کنیم و وقتی نگاه ملی را نسبت به سیستان و بلوچستان تغییر دهیم قطعا نگاه بین المللی را جلب خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها