مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر این‌که هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه به قول خود عمل نکرده‌اند،گفت: بهانه آنها این است که دولت بودجه کافی را به آنها اختصاص نداده و این در حالی‌ است که صندوق توسعه ملی هزینه طرح‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه را پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۰۷

به گزارش جام‌جم، مسعود تجریشی افزود: از زمانی‌ که ستاد احیای دریاچه ارومیه کار خود را شروع کرد‌ به‌دنبال مشخص کردن میزان تخصیص‌ها هستیم اما دریاچه ارومیه هیچ وقت سهم خود را نگرفته است، زیرا اگر غیر از این بود شرایطش بمراتب بهتر می‌شود.

او ادامه داد: معیشت مردم با دریاچه ارومیه گره خورده است، بنابراین باید سعی کنیم در کنار حفظ دریاچه ارومیه تامین معیشت مردم نیز صورت گیرد.

تجریشی با اشاره به این‌که 75 درصد اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه زیر پنج هکتار هستند، افزود: بیش از 25 درصد اراضی کشاورزی در این منطقه نیز کمتر از یک هکتار هستند. این موضوع نشان می‌دهد عمده کشاورزی در این منطقه صرفا برای تامین معیشت خود است.

‌ مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به این‌که در منطقه خزر و ارومیه امسال نسبت به سال گذشته 33درصد کاهش بارش داشتیم، بیان کرد: بارش این منطقه نسبت به میانگین بارش بلندمدت 17 درصد کاهش یافته است. بارش‌های فصل زمستان نرمال بود و برای بهار بارندگی در حد طبیعی و نرمال پیش‌بینی شده، اما در مجموع چون بارش فصل پاییز در این منطقه خوب نبود مجموع بارش‌ها تاکنون مثبت ارزیابی نمی‌شود.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها