این اصطلاح معروف «دروغ سیزده» هم چیز جالبیه! آدم می‌تونه هرچیزی رو که تو دلش هست راحت تو این قالب جا بده و بیان کنه، بعدش هم قاه قاه بخنده و بگه «من که گفتم دروغ سیزده».
کد خبر: ۱۰۱۵۷۳۶

امسال هم از چند روز مانده به 13 فروردین، دروغ‌های سیزده متعددی؛ از دروغ‌های سیاسی گرفته تا دروغ‌های اجتماعی و... در فضای مجازی منتشر شد و چرخید، اما یکی از جالب‌ترین دروغ‌ها مربوط به محیط زیست و حفظ پاکیزگی طبیعت در روز سیزده بود. از آنجا که هر سال ایام عید و بویژه روز سیزده طبیعت کشور با انبوهی از زباله رها شده در طبیعت مواجه می‌شود و هیچ داد و فریاد و فرهنگسازی هم افاقه نمی‌کند، برخی آن را دستمایه طنز دروغ سیزده قرار داده و با انتشار این تصویر و جمله که «بزرگ‌ترین دروغ سیزده بدر اینه که میگن روز دوستی با طبیعته» اعتراض خود را به گوش همگان رساندند شاید که کارگر افتد.

حمله نوروزی گدایان خارجی!

این تعطیلات نوروزی که ما داریم (گرچه خیلی دوستش داریم)، اما مصداق این ضرب‌المثل معروفه که «اگر دنیا را آب ببرد، بعضی‌ها را خواب می‌برد». همه چیز و همه جا تعطیل است و جنب و جوش‌ها به رخوت و سستی تبدیل می‌شود و خلاصه همه بی‌خیال همه چیز می‌شوند و این یعنی یک فرصت طلایی برای آنها که می‌خواهند از آب گل‌آلود این تعطیلات ماهی بگیرند. از آنجا که آوازه این تعطیلات و رخوت و سستی به گوش دیگر کشورها هم رسیده، سوءاستفاده دیگر را مردم فقیر کشورهای مجاور از جمله پاکستانی‌هایی کردند که ایران را برای تکدیگری مناسب‌تر از هر کشور دیگری می‌دانند؛ بویژه در ایام نوروز که مردم ایران شادتر و دست و دلبازتر می‌شوند. ماجرا هم از این قرار است که متکدیان پاکستانی که در طول سال بیشتر در استان‌های مرزی یا دست‌کم پایتخت جولان می‌دهند، با یک رصد و بررسی دقیق، محل تردد ایرانی‌ها را کشف و به جاده‌های شمال کشور سرازیر شدند، طوری که در ایام نوروز می‌شد براحتی و قدم به قدم این متکدیان را در جاده‌های شمال کشور مشاهده کرد.

فروش اینترنتی جلیقه‌های نجات هواپیما

با این‌که سفرهای هوایی زیادی تاکنون داشته‌ام، اما تنها اخیرا و در یک سفر شاهد بودم که مهماندار در برنامه معرفی راه‌های فرار از هواپیما و نجات جان مسافران هنگام رخداد غیرمترقبه‌ای همچون سقوط هواپیما از جلیقه‌های نجاتی گفت که زیر صندلی قرار دارد و مسافران می‌توانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند. باخود فکر کردم که خب پس بالاخره این مهماندارها و خلبان‌ها هم به افزایش یافتن احتمال سقوط هواپیماهای زهوار درفته و فرسوده پی برده‌اند که حالا برنامه‌های نجاتشان را از معرفی ماسک اکسیژن بالای سر و راه‌های خروج اضطراری به معرفی جلیقه نجات و... گسترش داده‌اند. نگو که ماجرا چیز دیگری است و تا به حال از ترس کش رفتن آنها را پنهان کرده بودند. اتفاق تلخی که دست بر قضا رخ هم داده است. این تصویر نشان می‌دهد جلیقه‌های نجاتی که برخی مسافران هواپیما به طور غیرقانونی از درون هواپیما برمی‌دارند، در یک سایت اینترنتی به فروش گذاشته شده است.

هتل برج؛ شیطان در مقابل خانه کعبه

حجاج ایرانی که امسال به مکه مشرف می‌شوند به احتمال زیاد چشمشان به بزرگ‌ترین هتل جهان روشن خواهد شد. ساخت این هتل که «ابراج کدی» نام دارد، اکنون تمام شده و احتمالا قرار است با 10 برج چهار ستاره خود و 10 هزار اتاق، پذیرای برخی حاجیان پولدار از سراسر جهان باشد. جالب اینجاست که این هتل که به فاصله کمی در جنوب خانه خدا قرار دارد به «برج شیطان» معروف است.

تمساح‌ها از خواب زمستانی بیدار شدند

اصطلاح «از خواب زمستانی بیدار شدن» از این جهت برای ما لطیف و بی‌خطر است که آن را به جانداران نازنینی چون خرس پشمالوی دوست‌داشتنی و خرگوش بازیگوش نسبت می‌دهند، اما اگر قرار باشد جانوران خیلی خطرناک هم از خواب زمستانی بیدار شوند، چه؟! فکر می‌کنید آن‌وقت هم دوست داریم کسی از خواب زمستانی بیدار شود؟!... مثلا حیوانی مثل تمساح که اتفاقا در همین چند روز گذشته بیش از 13 هزار قطعه از آنها که محل سکونتشان رودخانه یانگ‌تسه در چین است، پس از چهار ماه خواب زمستانی بیدار شدند. این تصویر کارکنان منطقه حفاظت‎شده شوان‎چنگ را نشان می‌دهد که در حال رها کردن این تمساح‎ها هستند.

کمک به طبیعت ایران توسط بیگانگان

پس از انتشار عکسی تامل‌برانگیز از گردشگران فرانسوی که اقدام به پاکسازی طبیعت اطراف قزوین کرده بودند و البته باعث نوعی سرافکندگی برای آشغال‌ریزان نیز شدند (البته اگر گوش شنوایی باشد!) این بار تصویری از یک گردشگر آلمانی در فضای مجازی منتشر شده که مشغول جمع‌آوری آشغال‌های سیزده بدر ما ایرانیان است. حالا که فرهنگسازی ما رسانه‌ها چندان کارگر نمی‌افتد امید که این عکس‌ها کاری بکند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها