به جای اول سال، می‌شود آخر سال را تبریک گفت

عادت کرده‌ایم اول سال جدید را به هم تبریک بگوییم. اما هیچ وقت پایان سال را به هم تبریک نمی گوییم. شاید بپرسید مگر اتمام سال هم تبریک دارد؟ اما اگر دقیق تر به این موضوع فکر کنید حتماً تأیید خواهید کرد که به جای اول سال، می‌شود آخر سال را هم تبریک گفت.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۳۴
به جای اول سال، می‌شود آخر سال را تبریک گفت

به گزارش جام جم آنلاین، عادت کرده‌ایم اول سال جدید را به هم تبریک بگوییم. اما هیچ وقت پایان سال را به هم تبریک نمی گوییم. شاید بپرسید مگر اتمام سال هم تبریک دارد؟ اما اگر دقیق تر به این موضوع فکر کنید حتماً تأیید خواهید کرد که به جای اول سال، می‌شود آخر سال را هم تبریک گفت. البته اگر کارها و مأموریت هایمان را به طور کامل انجام داده باشیم. درست مثل کره زمین.
لحظه تحویل سال چه اتفاقی می افتد؟ در این لحظه گردش زمین به دور خورشید یک بار دیگر کامل می‌شود. یعنی زمین بار دیگر دور خورشید چرخیده و به جای اول خود برگشته است. شروع سال 1395 یعنی زمین توانسته از زمان هجرت تا کنون 1395 بار به دور خورشید بچرخد. مأموریتش را بدون هیچ نقص و خللی به انجام برساند. پس ما آن را تبریک می گوییم! این گردش منظم هم با اراده خدا امکان پذیر می‌شود. با تدبیر «مدبر اللیل و النهار». حال با این تعبیر تبریک سال جدید تبریک به مناسبت آغاز دور جدید حرکت زمین به دور خورشید است.
با این اوصاف چطور می توانیم پایان سال را به همدیگر تبریک بگوییم؟ موقعی که هر کدام از ما توانسته باشیم مأموریت هایمان را به نحو احسن انجام داده باشیم. تکالیف و وظایف خود را به درستی شناخته و به طور کامل جامه عمل پوشانده باشیم. در طول یکسال هرچه بیشتر در عبادت خدا موفق شده باشیم آخر سال (اول سال نو) می توانیم به هم تبریک بگوییم. هرچه در خدمت به مردم و در رفع حوایج آن ها موفق تر عمل کرده باشیم سال خوبی را به سرانجام رسانده ایم. هرچه در طول یک سال مهربانی ها و صبوری های ما بیشتر باشد می توانیم برای سال تحویل غلیظ تر به هم تبریک بگوییم. در این میانه برای انجام تکلیف و مأموریت هایمان یک کار مهم دیگر نیز باقیست. همانگونه که حرکت زمین به دور خورشید با تدبیر «مدبر اللیل و النهار» امکان پذیر است، خوب شدن ما و آماده شدن قلب‌های ما هم به عنایت «محول الحول و الاحوال» امکان پذیر است. پس از خدای هستی بخواهیم که قلوب ما را به بهترین حالت تحویل کند تا پایان سال 95 شایسته تبریک شنیدن باشد.

یادداشت از سید مهدی سیدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها