دیگر وارد فصل بهار شده‌اید و باید برای یک مسافرت نوروزی بار سفر ببندید و وسایل حیاتی و مورد نیاز خود را در چمدان جا دهید اما بار سفر بستن فقط به چمدان ختم نمی‌شود و این گوشی هوشمندی که در دست دارید هم باید حال و هوای سفر به خود بگیرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۱۱

پس این شما و این هم بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌تواند در یک سفر فوق‌العاده یار و همراه شما باشد. اولین اپلیکیشن پیشنهادی ما اپ محبوب Airbnb است. این اپ یک شبکه اجتماعی بزرگ برای کسانی است که می‌خواهند سفر خارجی جالب، اما متفاوت داشته باشند و رفتن به هتل تنها انتخاب پیش رویشان نیست. در Airbnb شما می‌توانید با توجه به مقصدی که برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، بهترین گزینه ممکن برای اقامت را برگزیده و با کاربران این شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کنید. ساز و کار Airbnb به این شکل است کاربرانی که تمایل دارند از مسافران خارجی میزبانی کنند، اقامتگاه مسافرتی، خانه کلبه یا کمپ خود را در این اپ ثبت کرده و قیمتی برای آن تعیین می‌کنند. همچنین Airbnb می‌تواند محل خوبی برای کسب تجربه نیز باشد، چراکه می‌توانید نظر کاربران را در مورد هر شهر یا محلی که انتخاب کرده‌اید بخوانید و آگاهانه تصمیم بگیرید. این اپ به زبان انگلیسی طراحی شده و ایرانی‌ها نیز از کاربران آن هستند، طوری که می‌توانید اقامتگاه‌هایی که هموطنان‌تان برای کرایه می‌گذارند نیز ببینید.

همراهان من

حال که مقصد خود را انتخاب کرده‌اید و می‌دانید قرار است برای چند روز به چه شهری بروید و کجا بمانید، زمان جمع‌آوری وسایل و بستن چمدان رسیده است. برای این کار شما به یک چمدان احتیاج دارید تا چیزی از قلم نیفتد. البته این چمدان با آن چمدان‌های جادار فرق دارد و درواقع شما با یک اپلیکیشن سروکار دارید.

این اپ کاربردی، فهرستی پیش‌فرض را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید فهرستی از وسایل مورد نیاز خود را آماده کرده و خیالتان راحت باشد که آنها را برداشته‌اید. چمدان می‌تواند پایانی برای کابوس سفر شما باشد، تا ناگهان پای پله‌های هواپیما یا وقتی که رسیدید یاد وسیله جامانده خود نیفتید. ویژگی جالب چمدان هوشمند این است که تنها کافی است نوع سفر، مشخصات فردی و همراهان خود را در آن وارد کنید تا اپلیکیشن یک فهرست پیشنهادی از وسایل مورد نیاز را برایتان تهیه کند.

راهنمای شهرهای دور و نزدیک

حتما نام اپلیکیشن فوراسکوئر را شنیده‌اید. این اپ یک ابزار خوب برای کسانی است که چندان در مورد محیط اطراف خود اطلاع ندارند یا به شهری رفته‌اند و می‌خواهند از نزدیک‌ترین مکان‌های دور و بر خود مطلع شوند. با فوراسکوئر که یک اپ بین‌المللی است می‌توانید فارغ از این‌که در چه شهر یا کشوری هستید نزدیک‌ترین کافه، رستوران، موزه، فروشگاه و هر محل دیگری را که در آن ثبت شده باشد پیدا کنید و به آنجا بروید. اطلاعات این اپلیکیشن به‌طور کامل توسط کاربران ثبت شده و از این نظر خیالتان راحت است که با یک محصول تبلیغاتی سروکار ندارید. شاید مفید‌ترین ویژگی اپلیکیشن فوراسکوئر قابلیت ثبت نظر و دیدن نظر دیگر کاربران است، تا بتوانید با توجه به نظر کاربران و امتیاز آنها، رستوران مورد نظر خود را پیدا کنید و از سرویس‌دهی آن مطلع شوید. در اپلیکیشن فوراسکوئر شما احساس غریبی نمی‌کنید، چراکه تعداد کاربران ایرانی آن بسیار زیاد است.

به زبان دیگری

همه چیز مهیاست، تا این نقطه رسیده‌ایم، شما در شهر مورد نظر خود و در یکی از رستوران‌های محبوب نشسته‌اید و می‌خواهید غذا سفارش دهید. اگر این اتفاق در هرکدام از شهر‌های ایران افتاده باشد، همه چیز سرجایش است. اما تصور کنید مقصد شما بیرون از مرزهای ایران باشد. اینجاست که شما به یک مترجم احتیاج دارید تا همراهتان باشد یا این‌که باید خودتان به آن زبان موردنظر تسلط داشته باشید. اما راه دیگری هم وجود دارد؛ اپلیکیشن جهانگرد یک راه ساده برای یادگیری جملاتی است که در سفر به کار شما می‌آید. زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و از محیط این اپلیکیشن فارسی، محلی را که در آن قرار دارید انتخاب کنید. حال کافی است از بین جملات کاربردی در مکان‌های مختلف، گزینه مورد نظر خود را برگزیده و بیان کنید. جهانگرد بیشتر زبان‌های زنده و کاربردی جهان را در خود جای داده و فقط لازم است آنها را روی اپ اصلی راه‌اندازی کنید.

بازگشت به گوشی گم شده

تصور کنید تا اینجای کار آمده‌اید و همه چیز سرجایش قرار دارد که گوشی دلبندتان را گم می‌کنید. همین کافی است تا همه چیز به هم بریزد، اما حتما باید برای این مساله نیز راه‌حلی وجود داشته باشد. اگر کمی پیشگیری کرده باشید می‌توانید با استفاده از اپ‌هایی که محل گوشی شما را به نمایش می‌گذارند، قبل از گم شدن گوشی، راهی برای پیدا کردن آن پیدا کنید. برای دستگاه‌های اپل اپلیکیشن Find my iphone بهترین گزینه است تا با استفاده از سرویس آی‌کلود خیلی سریع محل گوشی خود را پیدا کنید. درگوشی‌های اندرویدی نیز Android Device Manger این قابلیت را به شما می‌دهد. اما علاوه بر اینها اپ Find My Lost Phone نیز گزینه‌ای بسیار مناسب است، چراکه علاوه بر زمان آنلاین بودن در صورت وجود جی‌پی‌اس در گوشی شما، این اپ قابلیت جست‌وجو در حالت آفلاین را نیز دارد. کافی است این اپلیکیشن را روی گوشی خود فعال کنید تا با استفاده از سرویس وب محل آن را پیدا کرده یا در صورت لزوم، گوشی را قفل یا اطلاعات آن را پاک کنید.

سیاوش رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها