استان هرمزگان در جنوبی ترین نقطه ایران به عنوان هلال طلایی خلیج فارس با جزایر و تاریخ کهن پذیرای میلیون‌ها گردشگر است. سرزمین شرجی و گرما به داشتن جنگل های افسانه ای معروف است.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۵۸

به گزارش مهر، سواحل آفتابی و چشم اندازهای کم نظیر، هوای معتدل پاییز و زمستان، دریای زیبای خلیج فارس، جزیره‌های متعدد و دیدنی و تپه‌های شنی و صدها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از دارایی‌های استان هرمزگان به شمار می‌رود.

*هنگام؛ جزیره دلفین ها

هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود 50 کیلومتر مربع در جنوب جزیره قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. از نقاط دیدنی جزیره تأسیسات بندری انگلیسی‌هاست.تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود. شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاک پشتان دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند. مهمترین مرکز گردشگری ساخته شده در این جزیره زیبا و دیدنی است. این جا نخستین مزرعه پرورش کروکودیل کشور است. در کنار این پارک با ایجاد امکانات لازم و کمپینگ دائمی امکان اقامت طبیعت گردان فراهم شده است.

*لارک؛ جزیره کوه های آتشفشانی

جزیره لارَک یکی از جزیره‌های ایران در خلیج فارس و جزئی از استان هرمزگان است. جزیره لارک در فاصله 18 مایل دریایی از مرکز استان شهر بندرعباس و شش مایل دریایی از شهر قشم و در جنوب خاوری این شهر، در تنگه هرمز قراردارد این جزیره از کوه‌های آتشفشانی مخروطی شکل تشکیل شده‌است.

*گاوبندی؛ نگین گمشده گردشگری در هرمزگان

غربی ترین نقطه هرمزگان، نگینی گمشده در گردشگری استان هرمزگان است. شهر و بخش کوشکنار شهرستان پارسیان در غربی ترین نقطه هرمزگان قرار دارد و در همسایگی پارس جنوبی و هم مرز استان بوشهر است. این بخش از شهرستان پارسیان دارای مناطق تفریحی و گردشگری طبیعی فراوانی می باشد. مناطق تفریحی و گردشگری بخش کوشکنار دارای سه بخش دریایی، دشت و کوه به صورت یکجا را در خود دارند. نقاط تفریحی این منطقه شامل مجموعه دیدنی تفریحی - گردشگری تبن و پارک شهروند در شهر کوشکنار، مجموعه تفریحی سرسبز و دیدنی ساحلی روستاهای سروباش، فارسی، اکبری، تمبوجنوبی و تمبو شمالی، منطقه تفریحی سرسبز و وسیع و علفزار کورو واقع در شهر کوشکنار، منطقه زیبا و دیدنی تشتک تاسو و لاور واقع در کوههای سمت جنوبی شهر کوشکنار و سد سرتنگ و اسکله تبن بوده که طراوت ویژه ای در ایام پایانی سال و بخصوص در زمان نوروز به این بخش و شهر جلوه خاصی بخشیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها