همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه وی به استان سیستان و بلوچستان که روز گذشته صورت گرفت، طرح‌های متعددی به بهره برداری رسید که رسیدن گاز به زاهدان یکی از مهم‌ترین آنهاست.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۲۳

به گزارش خبرگزاری‌ها، سیستان و بلوچستان با وجود قرار داشتن در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور، با کمبود زیادی در بخش راه‌های آزاد و بزرگراه مواجه است، که در راستای جبران این کمبود، روز گذشته و با حضور رئیس‌جمهور، 81 کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

مسعود مالکی، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: این بزرگراه‌ها شامل قطعه یک بزرگراه زاهدان ـ زابل به طول 28 کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا کوله سنگی با اعتبار 690 میلیارد ریال و قطعه هفت بزرگراه زابل ـ زاهدان به طول 21 کیلومتر از سمت شهر زابل تا منطقه لوتک با اعتبار 315 میلیارد ریال و قطعه یک بزرگراه زاهدان ـ بم به طول 32کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا منطقه تله سیاه با اعتبار 250 میلیارد ریال است.

افتتاح 333 طرح مخابراتی با حضور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس از دیگر نتایج سفر روحانی به سیستان و بلوچستان بود.

یکی دیگر از کمبودهای سیستان و بلوچستان مربوط به فرودگاه بین‌المللی زاهدان بود که با توجه به این‌که دارای یک باند بود تنها یک هواپیما می‌توانست در هر زمان در آن فرود آید یا پرواز کند. اما روز گذشته با افتتاح باند دوم و افزایش ظرفیت ترافیک، ضریب اطمینان این فرودگاه ارتقا یافت و از این پس بر شمار پروازها نیز افزوده می‌شود. سفر رئیس‌جمهور با کلنگ‌زنی طرح انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان نیز همراه بود و این طرح با روشن شدن مشعل گاز با فرمان حسن روحانی روز گذشته در میدان گاز زاهدان افتتاح شد.

محمدحسن طهرانی، مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با بیان این‌که روند مشترک‌پذیری انشعاب‌های گاز در فرآیند چهار ساله در شهرستان زاهدان انجام می‌شود، افزود: 5000 اشتراک گاز در سال جاری، 30 هزار اشتراک در سال 96، 30 هزار اشتراک در سال 97، 25 هزار اشتراک در سال 98 و 20 هزار اشتراک در سال 99 در شهرستان زاهدان واگذار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها