سخنگوی دولت بودجه عمرانی چهارسال گذشته را بیشتر از بودجه جاری دولت دانست و در دفاع از هزینه کرد بودجه جاری گفت: این بودجه در بخش سلامت، امنیت، رفاه اجتماعی و آموزش مصرف شده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۱۴
موضع ایران در قبال عربستان/ تبریک به اصغر فرهادی/ یکسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه گفته می شود بودجه دولت در سال های 92 تا 96 تغییر کرده است، افزود: قانون بودجه سال 1392 منابع عمومی دولت را 210 میلیارد و 400 میلیون تومان مصوب کرده بود که در سال 95 به 294 هزار میلیارد و 400 میلیارد تومان رسیده است و به طور کلی 40 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ترکیب منابع مالی طی چهار سال گذشته عمدتا کمتر، نفت بوده و بیش از آن مالیات، حقوق گمرکی و بیشتر از همه مربوط به اوراق مالی است.

موضع ایران منفعلانه نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالات نیز درباره نقش میانجی گری پاکستان در روابط ایران و عربستان گفت: نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بالا است و عربستان در مظان کمک به داعش، القاعده، تکفیری و سلفی قرار دارد و باید به نوعی از خود دفاع کند که با پول و اسلحه او تروریست ها تقویت می شوند.

نوبخت افزود: در خصوص عربستان موضع ما روشن است و سیاست جمهوری اسلامی ایران در این زمینه فعالانه است نه منفعلانه. ما دست پر داریم و نفوذ منطقه ای ما بالاست.

وی ادامه داد: موضع جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط به ویژه در سوریه مشخص است. در ارتباط یمن نیز کسی که بازنده اصلی این کودک کشی و حمله به واحدهای مسکونی و مردم بی دفاع است، عربستان است؛ آن ها باید از خود دفاع کنند.

تبریک به فروشنده

سخنگوی دولت درباره پیام دریافت دومین جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی از بعد سیاسی گفت: سال گذشته که ایشان جایزه اسکار را دریافت کرد از سوی دولت این موفقیت را تبریک گفتم و مراتب خرسندی خود را از این که چنین هنرمندان برجسته بین المللی در ایران زمین حضور دارند، بیان کردم.

نوبخت افزود: امسال که کار وی همراه با یک موضع بسیار منطقی و ملی بود؛ بیش از پیش از او تقدیر می کنم و آرزو داریم همیشه در عرصه هنر و هم هنر بزرگتر یعنی مردم دوستی و دفاع از منافع ملی موفق باشد.

ترمیم حقوق بازنشستگان

سخنگوی دولت همچنین در مورد برنامه دولت برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: ‌سال گذشته تا 20 درصد افزایش حقوق بازنشستگانی که دریافتی زیر یک و نیم میلیون داشتند، اتفاق افتاد و امسال دولت در لایحه هزار میلیارد تومان برای تعدیل نابرابری ها در حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است که مجلس سه هزار و 500 میلیارد به آن اضافه کرده است.

نوبخت افزود: در مورد اینکه این رقم بین بازنشستگان با دریافتی کمتر از دو میلیون یا میان همه بازنشستگان توزیع شود اختلاف نظری وجود دارد که باید بررسی های کارشناسی آن انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
قبلا بین شاغل و بازنشسته فرق بود الان بین دو تا بازنشسته با یك مدرك و یك رشته و یك پست 1 میلون فرقه
بازنشسته كشوری
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
حداقل سقف همسان سازی را تا سه میلیون بكنید این ظلم اشكار است كه همه از خدمه وراننده و رئیس اداره یكسان حقوق بگیرند یا كارشناس ارشد. مدرك هم بی تاثیر باشد این كار را نكنید بازنشستگان بشدت مخالفند كجای دنیا حقوق ها یكسان می شود این علمی نیست. همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در همان پست را درست اجرا كنید.
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
دولت باید حقوق كل جامعه بازنشستگان نسبت به شاغلین را افزایش دهد تا هم خوانی داشته باشد با تامین معیشت شود نه اینكه در رنج و عذاب باشند.
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
بازهم بررسی كارشناسی آخرش چی باباجان همه ی بازنشستگان صاحب حقند چرا بازهم كارشناسی جای تاسف فراوانه

نیازمندی ها