یادداشت

ما هم جنتلمنانه برخورد می‌کنیم؟

در میان همه اتفاقات مربوط به لیگ قهرمانان که هر یک داستانی مجزاست، برخورد ایکر کاسیاس و جی‌جی بوفون در بازی پورتو ـ یوونتوس یک لحظه فوق‌العاده دیگر را برای این دو بزرگ، رقم زد. آنها بزرگ هستند و بزرگ فکر می‌کنند. به همین دلیل، هر بار به هم رسیدند، با احترام با هم برخورد کردند.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۶۶

برخورد آنها بعد از برتری 2 بر صفر یوونتوس در خانه پورتو هم کاملا محترمانه و جنتلمنانه بود. دو جنتلمن در زمین سبز دراگائو کاملا محترمانه با هم برخورد کردند تا نشان دهند بزرگی فقط برازنده آنهاست. هر چه در توان داشتند برای موفقیت تیم خود رو کردند؛ اما برخورد آخر آنها از همه هنرنمایی‌های درون زمین، برتر بود. متواضعانه و فروتنانه و کاملا آرام. درست برخلاف برخوردهای وطنی.

دسته‌ گل‌ها و لبخندهای شیرین ابتدای بازی با جنگ‌های آخر بازی خراب می‌شود و چهره بازی را زشت می‌کند. انگار هنوز درس‌های بزرگی را نیاموخته‌ایم و قواعد و ادبیاتش را نمی‌شناسیم. ایکر کاسیاس و جی‌جی بوفون دو غول فروتن دنیای فوتبال، در پایان بازی، بی‌سروصدا در گوشه‌ای از زمین یکدیگر را در آغوش گرفتند و چند جمله درباره بازی گفتند و بعد هم پیراهن‌هایشان را با هم معاوضه کردند.

نه از دعوا خبری بود نه از فریادهای گوشخراش و رفتارهای غیراصولی، اما این رفتار آرام بزرگان، آنقدر جذاب بود که هم نگاه مردم دنیا را مال خود کرد، هم محبت مردم را، اما در این فوتبال، عادت کرده‌ایم نگاه‌ها را فقط مال خود کنیم بی‌آن که خبری از تحسین و محبت باشد.

مهدی توتونچی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها