واکنش شمشیرباز المپیکی بعد از چاپ عکسش برای پوستر جام جهانی لهستان

عابدینی: دنیا قدرت ایران را پذیرفت

اگر مجتبی عابدینی در جام جهانی پادووا، با انگشت شکسته نایب‌قهرمان شد، حالا با کلکسیونی از مصدومیت‌ها برای لهستان تمرین کرد. تمرین کرد و صبح امروز رفت. او نه فقط با انگشت آتل بسته که با درد ساعد دست راست و کمرش ازتمریناتش نزد. نزد تا شنبه و یکشنبه هفته آینده در دوئل با حریفان قدرش کم نیاورد. البته برای خودش تمرین با مصدومیت عادی شده: «15 روز انگشتم در آتل بود و بعد هم خوب شد. با این حال من تمرینم را انجام می‌دادم. حتی با انگشت بسته. جدا از آن هم موقع تمرین کمرم و ساعد دست راستم هم درد داشت. البته من از این دردها زیاد کشیده‌ام. به هر حال فشار‌هایی که روی آنها آمده، این طوری خودنمایی کرد. خیلی سخت است اما من با جان و دل تمرین کردم و حالا هم آماده‌ام. امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم.» عابدینی جام جهانی لهستان را هم مثل بقیه می‌داند: «مثل مسابقات دیگر بالای 180 شمشیرباز برتر دنیا می‌آیند. آن هم برای نتیجه خوب در قسمت انفرادی و تیمی.»
کد خبر: ۱۰۰۵۱۴۷

شمشیرباز چهارم المپیک البته هدف تیمش را تکرار مدال می‌داند: «کار راحتی در لهستان نداریم، بخصوص در مسابقه تیمی. شک نکنید روسیه با باختی که در ایتالیا به ما داد خیلی دوست دارد برای جبران با ما مسابقه دهد و برنده شود. همه هم و غم ما هم شکست حریفان است. ما هم فقط به مدال جام جهانی فکر می‌کنیم.» این بار پوستر جام جهانی لهستان برای اولین بار با عکس مجتبی عابدینی چاپ شده، اتفاقی بی‌سابقه که کاپیتان تیم ملی شمشیربازی آن را به قبول قدرت ایران ربط می‌دهد: «این اتفاق بی‌سابقه‌ است. پوستر جام جهانی به عکس بهترین‌های دنیا اختصاص دارد و حالا که عکس شمشیرباز ایرانی چاپ شده یعنی برتری ایران را دنیا پذیرفته است. اتفاق ارزشمندی است، زیرا لوگوی پرچم ایران است نه مجتبی عابدینی. دنیا نمی‌خواست زیر بار قدرت ما برود، اما همین حالا در هر مسابقه‌ای می‌رویم جور دیگری روی ما حساب می‌کنند. البته هنوز کمی ناداوری هست، اما ما آنقدر خوب هستیم که حتی ناداوری هم دیگر نمی‌تواند جلودارمان باشد. از طرف دیگر ما هم آبدیده شده‌ایم. در تمرینات طوری کار می‌کنیم که دیگر ناداوری هم برایمان مشکل نیست. هر چند داوری در شمشیربازی خیلی تاثیرگذار است، تا حدی که می‌تواند امتیاز صدرصد شما را به حریف بدهد، اما ما دیگر با آن کاری نداریم. می‌جنگیم تا حقمان را بگیریم.»

فخری: تیمم خسته است و مصدوم

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی و مربیگری پیمان فخری برای حضور در رقابت‌های جایزه بزرگ راهی لهستان شد تا شنبه و یکشنبه هفته آینده با رقبا دوئل کند. ترکیب تیم ملی، یک تغییر نسبت به جام جهانی پادووا دارد. محمد فتوحی به جای فرزاد باهر ارسباران مسافر است. پیمان فخری، سرمربی تیم ملی سابر وضعیت تیمش را خیلی خوب نمی‌داند: «وضعیت خیلی خوب نیست. بجز فتوحی، مجتبی، علی و محمد رهبری خسته‌اند و آسیب‌دیده. البته جز این هم نباید انتظار داشت. آنها دوسالی است مدام در تمرین و مسابقه هستند.»

به رغم مصدومیت، اما شمشیربازان نمی‌توانند جایزه بزرگ لهستان را از دست بدهند: «مجتبی و علی هر دو کمردرد دارند و البته مجتبی عابدینی دست راستش هم درد می‌کند. البته با این وضعیت نمی‌شود قید سفر را زد، باید تیم برود و نتیجه هم بگیرد. اگر تیم نتیجه خوبی در لهستان بگیرد، آن وقت قید مسابقه کره در فروردین را می‌زنیم.

«او می‌داند شاید با غیبت در مسابقه کره چند امتیازی شاگردانش عقب بیا‌فتند، اما باز می‌گوید: «ایراد ندارد. زیرا بچه‌ها فشار زیادی را در این سه مسابقه تحمل کرده‌اند. آنها دوسالی است که استراحت نداشته‌اند. از طرفی مسابقه 12 فروردین شروع می‌شود و ترجیح می‌دهیم بچه‌ها تعطیلات عید را استراحت کنند. مجتبی عابدینی با 26 امتیازی که از ایتالیا گرفت جبران کرد. اگر در لهستان هم خوب نتیجه بگیرند، شرایط بهتر می‌شود. باید منتظر بمانیم ببینیم در مسابقات لهستان چه پیش می‌آید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها