دارایی 170 میلیارد تومانی قاچاقچی کوکائین

سخنگوی نیروی انتظامی از انهدام آشپزخانه تولید شیشه در جنوب تهران، ارائه تسهیلات به کولبران، افزایش جرایم فضای مجازی و دستگیری قاچاقچی کوکائین با دارایی 170 میلیارد تومانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۸۲

به گزارش جام‌جم، سردار سعید منتظرالمهدی دیروز در نشست خود با خبرنگاران، با اشاره به طرح‌های پلیس برای برخورد با سوداگران مرگ گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا موفق شدند در مبارزه با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان موادمخدر، کشفیات خوبی به‌دست آورند و میزان کشفیات به دست آمده به اندازه‌ای است که به نسبت مدت مشابه سال قبل، رشد 15 درصدی داشته است.

وی از کشف آشپزخانه شیشه در جنوب تهران خبر داد و افزود: بتازگی ماموران پلیس موفق شدند یک آشپزخانه تولید شیشه را در جنوب تهران شناسایی و حدود 37 کیلوگرم شیشه کشف و ضبط کنند که با توجه به قیمت 50 میلیون تومانی هر کیلوگرم شیشه، این محموله بالغ بر یک میلیارد و 850 میلون تومان ارزش داشت.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: کشف این محموله در حالی است که هر معتاد به شیشه، برای هر بار مصرف خود یک سانتی‌گرم شیشه که معادل یک صدم‌گرم است مصرف می‌کند و این محموله صدها هزار تن از جوانان کشور را به تباهی می‌کشاند.

وی با هشدار نسبت به ارائه ترکیبات شیشه و آمفتامین در باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه زنانه گفت: شاهد هستیم که برخی سودجویان قرص‌ها و پودرهایی را به بهانه لاغری و تقویت حافظه در بعضی آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی ارائه می‌کنند که این مواد بسیار خطرناک بوده و بشدت اعتیادآور است.

منتظرالمهدی همچنین از دستگیری یک قاچاقچی کوکائین در یکی از مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: این قاچاقچی 50 ملک در تهران داشت و ارزش دارایی‌های وی 170 میلیارد تومان بود و تنها در یکی از حساب‌هایی که به نام همسرش بود،یک میلیارد تومان پول داشت.

تسهیلات برای کولبران

سخنگوی ناجا با اشاره به موضوع کولبران، اظهار کرد: با پیگیری‌ کارگروه مرز و تصویب شورای امنیت کشور معابر رسمی برای ورود کولبران مشخص شده و این افراد می‌توانند در برخی معابر تا 48 و در برخی معابر تا 56 نوع کالا را از مبادی رسمی وارد کشور کنند.

منتظرالمهدی با بیان این که این مصوبه موقتی است، خاطرنشان کرد: کولبری از مبادی رسمی باید انجام شود و تردد از مبادی غیرمجاز ممنوع بوده و پلیس نیز طبق قانون مجبور به مداخله است.

وی تاکید کرد که هیچ تضمینی وجود ندارد که در بار کولبرانی که از مبادی غیرمجاز وارد کشور می‌شود، سلاح و مهمات وجود نداشته باشد از این رو با توجه به این که پلیس در تامین امنیت با هیچ کس تعارف ندارد، برای تامین امنیت مردم با تمامی تخلفات در مرز برخورد خواهد شد.

سخنگوی ناجا با اشاره به کلیپی که از درگیری میان مرزبانان و تعدادی از مرزنشینان حکایت داشت، گفت: این کلیپ به طور منقطع و ناقص منتشر شده بود که البته ما با مامور خاطی برخورد کردیم اما واقعیت این کلیپ این بود که در آن تعدادی از مرزنشینان که در حال تردد غیرمجاز در مرز بودند اقدام به سنگ‌پرانی به سمت مرزبانان کرده بودند که در کلیپ پخش شده تنها قسمت دستگیری یکی از این افراد منتشر شد.

افزایش 48 درصدی جرایم فضای مجازی

سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه از دستگیری حدود 5000 جاعل و کلاهبردار در سال جاری خبر داد و گفت: نکته قابل توجه این است که بخش اعظمی از اقدامات این افراد در حوزه سایبری اتفاق افتاده و این درحالی است که 81 درصد جرایم رخ داده در فضای مجازی، مرتبط با کلاهبرداری‌های مالی است. متاسفانه در حوزه فضای مجازی امسال شاهد افزایش 48 درصدی جرایم بودیم که از این تعداد 78 درصد جرایم کشف شده است.

واکنش به یک فیلم

سخنگوی ناجا با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی گفت: اخیرا فیلمی در فضای مجازی پخش شده که فردی قصد ورود به کشور را دارد که توسط مرزبانان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، درحالی که این ضرب و شتم از سوی پلیس قابل قبول نیست، اما پلیس این موضوع را پیگیری کرده است.

منتظرالمهدی ادامه داد: تعدادی از افراد غیربومی که قصد ورود به کشور را داشته‌اند، به مرزبانان فحاشی کرده و رفتارهای غیراخلاقی داشتند که یک نفر از این افراد دستگیر شده ‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها