9نفر دیگر نیز در این 3 حادثه مرگبار مصدوم شدند

آوار مرگبار 9 قربانی گرفت

حوادث ریزش آوار در روز پنجشنبه باعث مرگ 9 نفر و مصدومیت 9 نفر دیگر شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۴۵

به گزارش جام‌جم، در نخستین حادثه، ریزش دیواره بیرونی مترو در قم باعث مرگ سه نفر و مصدومیت شش نفر دیگر شد. حدود ساعت 11 و 20 دقیقه صبح پنجشنبه کارگران متروی این شهر در حال خارج کردن دستگاه حفار خط یک متروی قم بودند که یکباره بخشی از دیواره بیرونی کارگاه در میدان ولی عصر ریزش کرد. همزمان با ریزش دیواره بیرونی مترو، بلافاصله تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد چهار کارگر در زیر آوار گرفتار شده‌اند. امدادگران با کمک سگ‌های زنده‌یاب جست‌وجو در محل حادثه را آغاز کرده و توانستند یکی از افراد گرفتار از زیر آوار را زنده خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس بدهند. در ادامه آواربرداری جسد سه نفر دیگر پیدا و بیرون آورده شد.

شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در این باره گفت: ساعت 11 و 20 دقیقه پنجشنبه ریزش دیوار مترو در میدان ولی عصر قم به امدادگران هلال احمر اعلام شد.

بلافاصله تیم‌های امداد و نجات استان در محل حادثه حاضر شدند. یک تیم آنست (زنده‌یاب) از استان مرکزی و چهار قلاده سگ از تهران برای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند. امدادگران عملیات جست‌وجو را در محل ادامه داده و توانستند جسد سه نفر را از زیر آوار خارج کنند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم تعداد مصدومان این حادثه را شش نفر اعلام کرد و گفت: به دنبال تخریب دیوار خارجی کارگاه متروی قم، پنج دستگاه آمبولانس اورژانس 115 قم به محل حادثه اعزام شد. یک نفر از افرادی که زیر آوار مانده بود بسرعت توسط عوامل اورژانس به بیمارستان نکویی قم منتقل شد و در ادامه پنج نفر دیگر شامل چهار کارگر مترو و یک نفر از عوامل امدادی با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

احمد صبوری از کارگران و حسین حکم آبادی از متخصصان برق دو نفر از قربانیان بودند که هویت آنها شناسایی شده است.

ریزش خانه روستایی

در دومین حادثه، ریزش خانه‌ای در روستای چوبوقلو از توابع شهرستان چاراویماق در آذربایجان شرقی سه کشته برجای گذاشت.

رحیم بلال‌زاده، فرماندار این شهرستان پنجشنبه شب با تائید این خبر، در مورد دلیل وقوع این حادثه اظهار کرد: بارش شدید برف در روزهای اخیر، استحکام کافی نداشتن سقف چوبی این خانه مسکونی و سنگینی ناشی از رطوبت و برف باقی‌مانده روی آن باعث ریزش این ساختمان و وقوع حادثه شد.

وی گفت: در این حادثه، زن 55 ساله همراه پسر و عروس 30 و 25 ساله بر اثر ریزش آوار سقف این خانه جان باختند.

وی ادامه داد: با وجود حضور بموقع نیروهای اورژانس و هلال ‌احمر و آتش‌‌نشانی در محل حادثه و اجرای عملیات نجات، متاسفانه سه عضو این خانواده جان خود را از دست دادند.

خانه عشایری فروریخت

رئیس جمعیت هلال احمر نهبندان از ریزش سقف خانه‌ای در محله عشایری چاه‌مرتضی (منطقه چاه ژاله‌ای) این شهرستان و مرگ سه نفر از جمله مادر و دو فرزندش در این حادثه خبر داد.

حسین رضایی افزود: بامداد پنجشنبه با اعلام این حادثه گروه‌های امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند که در این حادثه سه نفر جان باخته و سه نفر دیگر مجروح شدند که دو نفر از آنها سرپایی درمان شدند و یک نفر به بیمارستان منتقل شد.

وی اضافه کرد: بنا و سقف خانه‌های محله عشایری چاه مرتضی که منطقه دامداری است از خشت و چوب ساخته شده است. هفته گذشته برای پیشگیری از بروز حادثه بر اثر بارندگی‌ها، در دو مرحله گروهی به منطقه و محله عشایری یاد شده اعزام شدند که با توجه به شرایط بحرانی، دو تخته چادر، تعدادی پتو، چراغ و پلاستیک روکش چادر، در اختیار دو خانواده از جمله خانواده متوفی برای کشیدن روی چادر به آنان تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: یکی از خانواده‌ها از چادر استفاده کرد، ولی خانواده متوفی نه تنها از چادر استفاده نکرد، بلکه روکش پلاستیکی چادر را برای پوشاندن سقف خانه استفاده کرد که این حادثه رخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها