بازی سوپر ماریو ران برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس تاکنون 78 میلیون بار نصب شده، اما تنها 5 درصد این افراد برایش پول پرداخت کرده‌اند. البته همین 5 درصد ناقابل هم 39 میلیون دلار درآمد برای نینتندو داشته است. این گیم در ماه مارس برای اندروید منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۱۹

خبر دیگر از نینتندو این‌که تولید WiiU به صورت رسمی مختومه شد. این کنسول از سال 2012 تاکنون فقط 56/13 میلیون نسخه فروش کرده و بشدت ضعیف‌تر از Wii ظاهر شد. البته نینتندو این خبر ناگوار را سال قبل داده بود. از خبر تلخ ختم تولید WiiU که بگذریم، جا دارد به انتشار اولین گیم «تجربه رایگان» موبایلی از سوی نینتندو اشاره کنیم. این گیم که Fire Emblem Heroes نام دارد، در سبک نقش‌آفرینی استراتژیک برای دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است.

اعتراض به اقدام ترامپ

یکی از توسعه‌دهندگان خوب گیم به اسم Devolver داوطلب شده گیم‌های توسعه‌دهندگانی را که شامل قانون مهاجرت ترامپ می‌شود در GDC یا کنفرانس توسعه‌دهندگان گیم نمایش دهد. دیولور که ناشر عناوینی مانند Broforce و Hotline Miami بوده، اعلام کرده هر سازنده‌ای که به‌دلیل این قانون جدید قادر نیست به سانفرانسیسکو سفر کند، می‌تواند گیم خود را در اختیار آنها قرار دهد تا برایشان معرفی کنند. متقاضیان می‌توانند در gdc.devolverdigital.com ثبت‌نام کنند.

طی مدتی که از اعلام قانون جدید مهاجرت ترامپ می‌گذرد، تعداد قابل توجهی از توسعه‌دهندگان در اعتراض به آن بخشی از درآمد خود را به اتحادیه حقوق شهروندی آمریکا اهدا کرده‌اند تا جایی که برای مدت مشخصی، تمام درآمد عنوان Fez به این سازمان اختصاص یافت. توسعه‌دهندگان دیگر مانند اینسومنیاک و هارمونیکس نیز بشدت این قانون را محکوم کرده‌اند.

فاینال فانتزی 15 به PC خواهد آمد؟

زیاد امیدوار نباشید؛ فعلا در حد حرف و حدیث است، اما کارگردان این گیم موفق، هاجیمه تاباتا در مصاحبه‌ای گفته دوست دارد Final Fantasy XV را روی PC منتشر کند و اجرایش را روی یک سیستم کارآمد ببیند. به گفته او، در صورت موافقت اسکواِر اینکس، این کار یک سال زمان خواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها