وضع تحریم‌‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه برنامه موشکی و همچنین مواضع مقامات آمریکایی‌ علیه برجام، واکنش برخی اعضای 1+5 را همراه داشته است.
کد خبر: ۹۹۹۱۴۸

در همین زمینه مقامات روسیه که پیش از این از وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران انتقاد کرده بودند، دیروز از هشدار مسکو به واشنگتن درباره تلاش برای لغو توافق هسته‌ای خبر دادند.

به گزارش میزان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر این‌که گشایش دوباره پرونده هسته‌ای ایران، اقدامی خطیر به شمار می‌رود، اظهار کرد: مسکو به اطلاع واشنگتن رسانده است که برای بازنگری در توافق هسته‌ای با ایران تلاش نکند.روس‌ها علاوه بر مخالفت با مواضع مقامات آمریکایی در خصوص برجام، ادعاهای مطرح درباره حمایت ایران از تروریسم را نیز بی‌اساس خوانده‌اند.در همین زمینه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با تاکید بر این‌که ایران باید بخشی از استراتژی جنگ با داعش باشد، تاکید کرد: هیچ ارتباطی میان ایران و گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر امورخارجه روسیه بیان کرد: ایران از طریق شبه‌نظامیان تحت حمایت خود در سوریه به درخواست دولت مشروع سوریه، در مبارزه علیه داعش نقش بسزایی ایفا می‌کند و این دقیقا همان چیزی است که ما مدت‌ها به دنبال آن بوده‌ایم؛ تشکیل یک جبهه جهانی متحد علیه تروریسم.دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم اعلام کرد روسیه با موضع دولت آمریکا مبنی بر این‌که ایران کشوری تروریستی است، موافق نیست. در همین باره ، دولت چین نیز نسبت به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعتراض کرده است.

فضا سازی نتانیاهو علیه ایران

با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در لندن به سر می‌برد، هدف از این سفر را ایجاد جبهه‌ای متحد علیه ایران خوانده و گفته بود: هدفم از سفر به لندن و همچنین دیدارم در ماه جاری میلادی با دونالد ترامپ، تقویت روابط سه‌جانبه به رهبری آمریکا برای مقابله با خصومت فوق‌العاده ایران و تعیین حد و مرز برای این کشور است.

آب در هاون کوبیدن

اما بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری دیروز خود در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: آنها فکر می‌کنند فرصتی به وجود آمده و می‌خواهند از آن استفاده کنند، ولی در مورد این‌که آیا آنها می‌توانند به این ائتلاف دست پیدا کنند یا نه، فکر نمی‌کنم چنین چیزی محقق شود و اینها آب در هاون کوبیدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها