گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال، انگیزه تازه لیگ برتر است

چشـم و نگـاه خـریدار

لیگ برتر والیبال امروز در تهران و در میان بازیکنانی که در دیدرس گزینه سرمربیگری تیم ملی هستند، حال و هوای دیگری دارد. این مربی بلغاری در تهران برای آشنایی نزدیک با ظرفیت‌های والیبال از امکانات باشگاه‌های تهرانی همین طور از بازی‌های لیگ بازدید می‌کند تا پس از توافق با فدراسیون پای میز مذاکره برگردد و در نهایت قرارداد دو طرف امضا شود.
کد خبر: ۹۹۴۱۷۵

اکنون هفته بیستم لیگ برتر تحت تاثیر حضور این مربی بلغارستانی است بویژه دو دیدار خانه والیبال تهران که قرار است، استویچف تماشاگر ویژه این بازی‌ها باشد. این مربی تاکنون از امکانات والیبال ایران در کمپ تیم‌های ملی و دو باشگاه ورزشی فرهنگی پیکان تهران و سایپا بازدید داشت و امروز نگاهی خریدارانه به لیگ برتر دارد.

امروز در نخستین بازی هفته در خانه والیبال، تیم بانک سرمایه صدرنشین 47 امتیازی، میزبان سازمان عمران شهرداری ساری است. دیدار رفت دو تیم 3 بر 2 به سود بانک سرمایه به پایان رسید. نماینده ساری در سه هفته آینده سه مسابقه مهم با تیم‌های اول تا سوم جدول دارد و برای این‌که به مرحله پلی آف صعود کند، باید فاتح یکی از این دیدارها باشد.

در دومین دیدار خانه والیبال، تیم پارسه میزبان نارنجی پوشان سایپاست. سایپا با ده برد و 30 امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد و پارسه با هفت برد و 24 امتیاز در جایگاه هشتم. سایپا در این دیدار به دنبال قطعی کردن صعودش به پلی آف است.

مسابقه رفت دو تیم سه بر یک به سود پارسه به پایان رسید و نارنجی پوشان که در دور برگشت روند رو به رشدی دارند، در شهرآورد تهران دنبال جبران هستند.

تیم‌های هاوش گنبد و پیکان در سالن گنبد به مصاف یکدیگر می‌روند. هاوش با چهار برد و 12 امتیاز در انتهای جدول است و امیدی به صعود ندارد و از سوی دیگر پیکان با 16 برد و 46 امتیاز در رتبه دوم است که دور رفت سه بر صفر هاوش را شکست داده و در این مسابقه نیز به دنبال هفدهمین برد خود در طول بازی‌هاست.

تیم خاتم اردکان در رتبه نهم جدول، این هفته میزبان شهرداری تبریز است. تیم تبریزی در رتبه پنجم رده بندی کار آسانی در اردکان ندارد.

تیم صالحین ورامین با دو بازی کمتر در لیگ برتر، مهمان شهرداری ارومیه است. کار این تیم در سالن غدیر ارومیه برای پیروزی مشکل است، زیرا ارومیه صعودش به پلی آف قطعی شده و بازیکنانش بدون استرس در بازی خانگی به مصاف حریف می‌روند. هر چند نباید فراموش کرد مسابقه رفت سه بر صفر به سود صالحین به پایان رسید.

تیم کاله مازندران در سالن پیامبر اعظم‌(ص) از شهرداری اراک پذیرایی می‌کند. کاله که با هشت برد و 25 امتیاز در رتبه هشتم است، در این مسابقه فرصت مناسبی دارد که با کسب برد در بازی خانگی یک گام به پلی آف نزدیک شود. شهرداری اما در جایگاه یازدهم امیدی ندارد ضمن این‌که بازی رفت هم به سود کاله شده بود.

من رادوستین استویچف هستم

مراسم استقبال در فرودگاه برگزار شد، آن هم درست زمانی که رادوسین استویچف دسته گل اهدایی فدراسیون را از محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال گرفت‌. او را با همان اتومبیل در زمان استقبال کواچ و لوزانو به محل اقامتش بردند، اما قرار نیست این مرد بلغاری مانند دو سرمربی پیشین تیم ملی همان ایراد بزرگ در کنترل ستارگان والیبال را داشته باشد، زیرا شرط نخست والیبال ایران برای هدایت تیم ملی، مدیریت ملی‌پوشانی است که این روزها دُردانه‌های والیبال هستند و فدراسیونی که متهم به مصلحت گرایی مقابل پدیده بازیکن‌سالاری است .

رادوستین استویچف، گزینه فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی است. او نام بزرگی در والیبال دنیا ندارد . این مربی بلغاری یک بار پیشنهاد فدراسیون والیبال را رد کرد، اما در مرحله دوم رایزنی‌ها راضی شد، چند روزی به ایران بیاید و رو در رو مذاکره کند. استویچف سابقه مربیگری در تیم‌های ملی ندارد اما در سطح باشگاهی افتخارات زیادی به دست آورده است.

فدراسیون والیبال ایران با توجه به موفقیت کواچ در لیگ باشگاه‌های ایتالیا، وی را برای تیم ملی برگزیده بود و با سوابق خوب لوزانو در تیم ملی که دو بار به المپیک رسیده بود، این مربی را استخدام کرد و اینک با استویچف قصد دارد باز هم یک مربی باشگاهی را در راس تیم ملی قرار دهد.

آنچه به عنوان یک شاخص اصلی در کار این مرد بلغاری گفته می‌شود، پایبندی وی به نظم و انضباط است که گویا در تیم ملی والیبال به عنوان یک نیاز مطرح بوده و مربیانی که وارد می‌شوند، باید این خصوصیت را داشته باشند زیرا در سال‌های اخیر، تیم ملی با بی‌نظمی‌هایی در ارتباط با برخی چهره‌های شاخص روبه‌رو بود.

از چهره خشک و منضبط این مربی پرورش یافته در اروپای شرقی می‌توان حدس زد که او پایبند نظم و انضباط و سخت کار کردن برخاسته از فرهنگ اجتماعی شرقی هاست و خودش را این گونه معرفی می‌کند‌؛ من استویچف همان مربی ای که شما دنبالش می‌گردید، اما تا نهایی نشدن قرارداد و شروع کار این مربی نباید از روی چهره قضاوت کرد.

شهرها و بازی‌ها

تهران، خانه والیبال، ساعت 15

بانک سرمایه ـ سازمان عمران شهرداری ساری

ساعت 17؛ پارسه ـ سایپای تهران

گنبد، سالن المپیک، ساعت 17 و 30

هاوش ـ پیکان تهران

اردکان، سالن آیت‌الله خاتمی، ساعت 16 و 30

خاتم ـ شهرداری تبریز

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 16 و 30

شهرداری ـ صالحین ورامین

آمل، سالن پیامبر اعظم، ساعت 16

کاله ـ شهرداری اراک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها