استاندار مرکزی گفت: خانه امیرکبیر در روستای هزاوه اراک، علاوه بر یک بنای تاریخی، یک اثر فرهنگی مهم است که در راستای تسریع طرح مرمت آن، مابقی بودجه مورد نیاز طرح را تامین خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۹۰۷۵۳

به گزارش مهر، محمود زمانی قمی در بازدید از طرح مرمت و بازسازی خانه تاریخی امیر کبیر در روستای هزاوه اراک، اظهار داشت: با توجه به جایگاه ارزشمند این بنا به عنوان خانه امیرکبیر، برنامه ریزی های مدونی به منظور تسریع مرمت و بهسازی آن انجام پذیرد تا این جاذبه تاریخی و گردشگری استان را به بهترین نحو معرفی کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب روند انجام این طرح گفت: با توجه به بودجه و امکانات در نظر گرفته شده، پیشرفت پروژه مثبت بوده و مراحل انجام کار طبق طرح مصوب پیش رفته است.

استاندار مرکزی بیان کرد: امیرکبیر شخصیتی استثنایی در تاریخ کشور است و این بنا به غیر از ارزش تاریخی، یک بنای فرهنگی و معنوی برای استان محسوب می شود که این مهم مسئولیت ما را در بازسازی این بنا برجسته می کند.

زمانی قمی تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریعتر این مرمت و بازسازی به پایان رسد تا شاهد بهره برداری مجدد از این بنای ارزشمند باشیم از همین رو مابقی بودجه مورد نیاز برای اتمام کار را نیز تامین خواهیم کرد.

*پروژه مرمت خانه امیرکبیر نیازمند 2.5میلیارد ریال بودجه

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این بازدید با اشاره به پیشرفت 60 درصدی این پروژه گفت: این اثر در سال 89 در ردیف آثار تاریخی ملی قرار گرفته و تا امروز مرمت آن با پیشرفت 60 درصدی همراه بوده است.

سید محمد حسینی افزود: تا امروز یک میلیارد و 400میلیون ریال در این پرو‍ژه هزینه شده اما برای اتمام کار به 2 میلیارد و 500میلیون ریال دیگر نیاز داریم تا طبق طرح مصوب، برنامه های مورد نظر را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه در سال های گذشته روند مرمت پروژه بسیار کند انجام شده، از همین رو آسیب های وارد شده به این بنا جدی است و زمان و بودجه بیشتری را طلب می کند.

حسینی اظهار داشت: اقدامات مقاوم سازی و زیربنایی طرح به اتمام رسیده تا از بابت تخریب بنا نگرانی وجود نداشته باشد اما از مراحل میانی و نازک کاری، اقداماتی از قبیل ساخت و نصب در، کف سازی، تاسیسات و محوطه سازی باقی مانده که در صورت تزریق بودجه در اسرع وقت اجرایی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها