تولیدکنندگان لوله‌های پلیمری و پلی‌اتیلن مدت‌هاست با مشکلاتی بر سر تامین مواد اولیه و همچنین بازار فروش مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۰۱۱۴
دود اختلافات میان دستگاه‌های دولتی به‌چشم تولیدکننده می‌رود

بر همین اساس جام‌جم با امیر برکت مؤمنی از تولیدکنندگان انواع لوله‌های پلیمری و پلی‌اتیلن گفت‌وگویی داشته که در ادامه می‌خوانید:

تولیدات شرکت شما در حال حاضر چیست؟

در حال حاضر شرکت ما یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع لوله‌های پلیمری و پلی‌اتیلن در بخش محصولات کشاورزی است.

میزان حجم سرمایه‌گذاری در این صنعت چقدر بوده است؟

در سال 1378 و ابتدای کار در حدود 34 میلیارد تومان و در سال 87 هم 43 میلیارد تومان دیگر برای توسعه شرکت سرمایه‌گذاری کردیم در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی ایران در شمال و شمال شرق کشور محسوب می‌شویم.

صادرات هم دارید؟

بله هم‌اکنون به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و عراق صادرات داریم و در آینده نزدیک به دنبال بازارهای جدید همانند قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان و روسیه هستیم.

مشکلات کاریتان چیست؟

ببینید مشکلات در بخش صنعت، تمامی ندارد و همیشگی است؛ اما به نظر بنده با این ‌حال صنعتگران ما بسیار ایثارگر هستند. مشکلات در بخش‌های گوناگون تأمین مواد، فروش و صادرات یک‌روند معمولی در جامعه ما به‌حساب می‌آید. با توانمندی‌های کشور خوشبختانه بخش اعظم موانع صادرات امروزه برطرف شده است. ولی متأسفانه همیشه دود اختلافات درون‌سازمانی میان دستگاه‌های دولتی و همین‌طور مسائل کلان به چشم تولیدکننده رفته است. به عنوان مثال، اخیرا به علت مشکلاتی که ربطی به صنعت ما نداشته، ترکمنستان مبادلات تجاری خود با کشورمان را قطع کرده است. کشور ترکمنستان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان محصولات لوله‌های پلیمری و پلی‌اتیلن ایران است و این تصمیم، به زیان ما تولیدکنندگان و صادرکنندگان شده است.

توقع شما از دولت در برطرف نمودن مسائل تولیدکنندگان چیست؟

توقع بنده این است که دولتمردان به‌طورجدی مسائل تولیدی و مشکلات تولیدکنندگان را برطرف نمایند و بگذارند تا ما کار خودمان را بدون هیچ‌گونه سنگ‌اندازی انجام دهیم. ما به دنبال حمایت دولت نیستیم و فقط به فکر این هستیم تا جلوی کارمان نیز گرفته نشود.

مهدیه آخوندزاده - اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها