در سی و پنجمین دوره از جشنواره فیلم فجر، نام 9 فیلم اولی در میان 28 اثر راه‌یافته به بخش مسابقه به چشم می‌خورد که می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای آینده سینمای ایران باشد.
کد خبر: ۹۸۷۹۶۴

این در حالی است که امسال برای اولین بار،‌ فیلم اولی‌ها در کنار کارگردانان پیشکسوت به رقابت خواهند پرداخت. حال باید منتظر ماند و شاهد رقابت این دو نسل بود.

ایتالیا ایتالیا

فیلم سینمایی ایتالیا ایتالیا، نخستین ساخته سینمایی کاوه صباغ زاده امسال در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد بود. کاوه صباغ‌زاده که سال‌ها سابقه دستیار کارگردانی داشته، نخستین ساخته اش را در ژانر کمدی، فانتزی و موزیکال ساخته است.

فیلمنامه ایتالیا ایتالیا، اقتباسی از داستانی نوشته جومپا لاهیری است و این برای نخستین بار است که در ایران، داستانی از جومپا لاهیری اقتباس می‌شود. نکته جالب این‌که صحنه‌های موزیکال بیش از 30 درصد فیلم را تشکیل می‌دهد و قرار نیست برای ایتالیا ایتالیا موسیقی ساخته شود و تمام ترانه‌ها و موسیقی‌های استفاده شده در فیلم قبل از آغاز پیش تولید انتخاب شده‌اند.

در خلاصه داستان ایتالیا ایتالیا آمده: من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره.... حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی و همایون ارشادی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. مهدی صباغ‌زاده که جدیدترین ساخته‌اش، خانه کاغذی به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا نکرد، تهیه کنندگی ایتالیا ایتالیا را بر عهده دارد.

آذر

آذر، اولین فیلم بلند سینمایی محمد حمزه‌ای است که فیلمنامه آن را احسان بیگلری و پریسا هاشم‌پور ـ که سال گذشته هم فیلم موفق برادرم خسرو را در جشنواره داشتند ـ به نگارش درآورده‌اند.

محمد حمزه‌ای تاکنون در بیش از 30 فیلم و سریال تلویزیونی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز حضور داشته و همچنین ساخت چندین فیلم کوتاه و بلند ویدئویی را در کارنامه خود دارد. نیکی کریمی که همواره آثارش به‌عنوان کارگردان در بخش مسابقه جشنواره حضور داشته، این بار در مقام تهیه کننده در جشنواره حضور دارد و نقش اول فیلم آذر را هم بازی می‌کند.

از نکات قابل توجه آذر، ترکیب بازیگران فیلم است. از فرید سجادی حسینی که امسال با نقش‌آفرینی در فروشنده بشدت مورد توجه قرار گرفت تا پژمان جمشیدی که این روزها حضور فعال در سینما و تئاتر دارد و لیلا زارع هم که پیش از این در فیلم شیفت شب با نیکی کریمی همکاری داشته است، در آذر بازی می‌کنند.

در این فیلم نیکی کریمی نقش متفاوتی بازی کرده است؛ او نقش پیک موتوری را به عهده دارد. شنیده‌ها حاکی است، او برای اجرای این نقش مدت‌ها موتور‌سواری تمرین کرده است. در خلاصه داستان فیلم آمده: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد... حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی، مائده طهماسبی، پژمان جمشیدی، لیلا زارع و هومن سیدی دیگر بازیگران فیلم آذر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها