شرکت LG قرار است در نمایشگاه CES سال 2017 از پروژکتور جدید خود با نام پروبیم (ProBeam) رونمایی کند. این پروژکتور که ابعاد کمی دارد، می‌تواند تصاویری با روشنایی 2000 لومن را روی پرده نمایش یا دیوار پخش کند.
کد خبر: ۹۸۴۶۰۶

این میزان نور حتی برای نمایش تصاویر در اتاق روشن نیز کافی است. پروژکتور پروبیم از توانایی پخش فیلم با کیفیت HD نیز برخوردار است. یکی از قابلیت‌های جالب این پروژکتور، امکان mirroring یا همان انتقال زنده تصاویر صفحه گوشی هوشمند روی پرده نمایش است. به‌این‌ترتیب برخی تصاویر را که دیدن آن روی صفحه نمایش گوشی دشوار است می‌توان روی صفحه‌ای بزرگ‌تر مشاهده کرد. پروبیم دارای امکان ارتباط با وای‌فای بوده و می‌تواند فایل‌های موردنظر برای پخش را به این دستگاه منتقل کند. اتصال به بلندگوهای بی‌سیم بلوتوثی از دیگر امکانات این پروژکتور جدید است.

تبدیل تلویزیون به تخته هوشمند

یک فناوری جالب می‌تواند حتی یک تلویزیون معمولی را به ابزاری تعاملی تبدیل کند. گوتاچ (Gotouch) دستگاه کوچکی است که یک قلم و حسگر دارد. کافی است ابتدا اپلیکیشن این دستگاه را روی گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خود نصب کرده سپس ارتباط بین آن با تلویزیون را از طریق وای‌فای یا کابل HDMI برقرار کنید. به محض روشن کردن گوتاچ، تصاویر موجود روی صفحه نمایش گوشی یا رایانه روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. حال با حرکت دادن قلم ویژه روی صفحه تلویزیون، این حرکت توسط حسگر شناسایی شده و به گوشی یا رایانه منتقل و در نهایت تصویر نوشته مورد نظر روی تلویزیون ظاهر می‌شود.

یاد باد آن روزگاران!

طی سه دهه اخیر، کنسول‌های بازی متعددی به بازار عرضه شده‌است. اگر شما هم تجربه بازی با کنسولی قدیمی مثل آتاری را داشته باشید یا حتی اگر فقط علاقه‌مند تجربه این کنسول باشید، چاره‌ای جز رفتن به یک سمساری یا خرید یک دستگاه دست دوم از اینترنت ندارید. در این میان، رترو انجین سیگما (RetroEngine Sigma) فرصتی کم‌هزینه و جذاب برای تجربه تعداد زیادی از انواع کنسول‌های بازی قدیمی را فراهم کرده است. این گجت برخلاف کنسول‌های قدیمی بسیار کوچک است و در کف دست جا می‌گیرد. پورت‌های USB و میکرو USB امکان اتصال انواع دسته بازی به این کنسول جمع و جور را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین به‌صورت پیشفرض، 15 بازی از پیش نصب شده روی این کنسول قرار دارد. این دستگاه خروجی HDMI داشته و از 32 گیگابایت حافظه نیز برخوردار است.

یک نگهبان خوب برای اینترنت

فینگ‌باکس (Fingbox) ابزاری برای حفظ امنیت و عیب‌یابی شبکه است که می‌تواند کاربردهای زیادی در خانه یا محل کار داشته باشد. کافی است این دستگاه کوچک را به مودم خود متصل کرده و اپلیکیشن اختصاصی آن را نصب کنید. فینگ‌باکس می‌تواند تمام دستگاه‌های متصل به شبکه شما را بلافاصله شناسایی کند. به‌این‌ترتیب پس از تعریف دستگاه‌های خودی (نظیر گوشی یا لپ‌تاپ اعضای خانواده)، به محض اتصال هر وسیله غریبه، هشداری از طریق این اپلیکیشن به مدیر شبکه (مثلا پدر یا مادر خانواده) داده می‌شود و امکان قطع دسترسی غریبه نیز در اختیار او قرار می‌گیرد. ارزیابی آنی سرعت شبکه و نیز اعلام میزان پهنای باند مورد استفاده توسط هر یک از کاربران حاضر در شبکه از دیگر کاربردهای فینگ‌باکس است. با استفاده از اپلیکیشن فینگ‌باکس همچنین می‌توان نقاطی از خانه یا دفتر کار که بهترین پوشش وای‌فای را دارد، شناسایی کرد.

تمدن باستانی در دستبند هوشمند

تمدن مایا که یکی از پیشرفته‌ترین تمدن‌های روی زمین است، قرن‌ها پیش به دست استعمارگران اسپانیایی در مکزیک از بین رفت. با وجود این برخی بازماندگان این تمدن همچنان آیین‌ها و صنایع دستی این تمدن را زنده نگه می‌دارند. در این میان، یک استارت‌آپ خلاق با ترکیب این هنرها با فناوری دیجیتال، یک دستبند هوشمند متفاوت به بازار عرضه کرده است. توشی پل (Tushi Pal) کارکردهای متفاوتی برای پایش سلامت فرد نظیر ارزیابی ضربان قلب، گام شمار و کنترل وضعیت خواب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این گجت بویژه برای ارزیابی دقیق فعالیت‌های ورزشی بسیار سودمند است. این گجت می‌تواند کاربر را از تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی مطلع کند. همچنین از توشی پل می‌توان برای کنترل دوربین گوشی به منظور عکاسی از راه دور نیز استفاده کرد. بند این دستبند نیز ساخته دست زنان مکزیکی و یادآور تمدن باستانی مایاست. توشی پل 119 دلار قیمت دارد.

جان تازه‌ای برای هدفن‌های سیمی

گوشی‌های هوشمند به‌صورت پیش‌فرض، صدای فایل صوتی در حال پخش را تقویت می‌کنند تا خروجی آن براحتی قابل شنیدن باشد. با این حال اگر کیفیت موسیقی پخش شده از یک گوشی هوشمند با تجهیزات استریوی خانگی را مقایسه کنیم، براحتی متوجه تفاوت کیفیت آنها می‌شویم. بلوویو (Bluewave) راه‌حلی است که می‌تواند این کیفیت پایین را جبران کند. بلوویو در واقع یک آمپلی‌فایر کوچک است که می‌توان هدفن سیمی را به آن متصل و در ادامه این دستگاه را از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل کرد. به‌این‌ترتیب موسیقی پخش شده از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود. کاربران گوشی‌های آیفون 7 که فاقد پورت خروجی معمولی صدا هستند نیز می‌توانند براحتی از این طریق از هدفن یا ایرفون معمولی خود استفاده کنند. گفتنی است باتری این دستگاه با هر بار شارژ تا شش ساعت کار می‌کند.

ایرفونی ویژه بانوان

افزودن جذابیت ظاهری به یک فناوری می‌تواند به افزایش تعداد مشتریان آن بینجامد. در این میان برخی از شرکت‌ها توجه زیادی به سلیقه خانم‌ها دارند و سعی می‌کنند محصولی با ظاهری ویژه برای آنها طراحی کنند. جم‌فون (GemPhone) یکی از محصولاتی است که با این دیدگاه طراحی شده است. جم‌فون در نگاه اول شبیه یک گردنبند به نظر می‌رسد، اما این وسیله درواقع یک ایرفون است که علاوه بر برخورداری از فناوری پیشرفته، ظاهری خوشایند برای خانم‌ها نیز دارد. جم‌فون از پوششی از جنس کروم ساخته شده که نه‌تنها زیبایی خاصی دارد، آسیبی به پوست نیز وارد نمی‌کند. از این محصول که به میکروفن نیز مجهز است می‌توان برای گوش دادن به موسیقی و نیز به‌عنوان هندزفری برای تماس تلفنی استفاده کرد. جم‌فون قابل شارژ بوده و با هر بار شارژ که دوساعت طول می‌کشد، می‌تواند تا هفت ساعت کار کند.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها