اعلام تعداد آثار و مکان برگزاری اختتامیه دومین سوگواره عبرات

تالار وزارت کشور میزبان راهپیمایان اربعین حسینی می شود

پیاده روی اربعین در 10 هنر نمود می یابد

اضافه شدن 3 بخش جدید به دومین سوگواره عبرات

دبیر اجرایی سوگواره سراسری عبرات از اضافه شدن سه بخش جدید به این سوگواره در دومین دوره برگزاری خود خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۲۶۸
اضافه شدن 3 بخش جدید به دومین سوگواره عبرات

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری دومین سوگواره سراسری عبرات، حامد نگارش دبیر اجرایی دومین سوگواره عبرات با اشاره به افزایش تعداد بخش های این رویداد فرهنگی و هنری از 7 به 10 بخش گفت: دومین سوگواره عبرات با اضافه شدن بخش های نگارگری، تصویرسازی، کاریکاتور و نقاشی امسال به کار خود ادامه می دهد.

وی درباره علت اضافه شدن بخش های مذکور به سوگواره عبرات بیان کرد: به دلیل این که سوگواره عبرات به طور سراسری و برای عموم برگزار می شود و قصدمان پرداخت هنری به پیاده روی اربعین است، در نظر داشتیم تا هر هنرمندی بتواند امکان حضور در این سوگواره را پیدا کند. ضمن این که در دوره گذشته متقاضیانی برای شرکت در سه بخش اضافه شده وجود داشت که این امکان در دومین دوره برگزاری برای شرکت آن ها فراهم شده است.

نگارش درباره تغییرات دوره دوم سوگواره عبرات نسبت به دوره نخست آن نیز توضیح داد: در این دوره آثار هنری ابتدا به مرحله داوری و انتخا اولیه می رسند و در نهایت در هر بخش با آثار مشابه ارزیابی می شوند. ضمن این که سعی کرده ایم هنرمندان حوزه هیا مختلف را با خود همراه کنیم و داوری ها قوی تر عمل کنند.

نگارش در پاسخ به این که چرا سوگواره اربعین با گذشت زمان نسبتا زیادی از پیاده روی کربلا برگزار می شود، بیان کرد: به هر حال برای خلق هر اثر هنری نیاز به زمان هست. ضمن این که آثار هنرمندان و مردم باید در زمان پیاده روی اربعین خلق می شد و مدت زمانی بعد از آن هم نیاز بود تا این آثار در بخش های مختلف جمع بندی و نهایی و به دبیرخانه سوگواره ارسال شوند. از طرفی به دلیل سراسری برگزار شدن سوگواره باید زمانی مناسب برای شرکت علاقه مندان و زائران حسینی در این رویداد در نظر گرفته می شد که امیدواریم تا روزهای باقیمانده مشارکت گسترده ای را از سوی هنرمندان و مردمی که تصاویر پیاده روی اربعین را در قالب های هنری مختلف ثبت کرده اند، به دستمان برسد.

گفتنی است؛ دومین سوگواره سراسری عبرات توسط ستاد مرکزی اربعین در 10 بخش های شعر، نثر ادبی، عکس، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، مقالات علمی، نگارگری و تولیدات رادیویی برگزار می شود.

علاقه مندان به شرکت در دومین سوگواره سراسری عبرات می توانند آثار هنری خود را درباره حماسه اربعین حسینی از طریق آدرس اینترنتی abarat.alarbaeen.ir تا دهم دی ٩٥ماه به دبیرخانه این رویداد فرهنگی و هنری ارسال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها