اهالی شهرهای مختلف ایران برای شب یلدا غذاهای مختلفی درست می‌کنند،‌ از سبزی پلوی گیلانی‌ها تا هویچ پلو در فارس و خاگینه زنجانی و خورشت ناردون مازندرانی‌ها، غذاهای شهرهای مختلف ایران برای شب یلداست.
کد خبر: ۹۷۹۶۸۴

قزوینی‌ها برای این شب چلوی خوش رنگ و طعمی با دانه‌های انار درست می‌کنند که امتحان‌کردن آن را به شما هم توصیه می‌کنیم.

برای تهیه نارپلو به این مواد احتیاج دارید:

برنج: 2 پیمانه / گشنیز خرد شده: یک پیمانه /

کشمش: 3 قاشق غذاخوری / خلال پسته: نصف پیمانه / انار سرخ دانه شده: یک پیمانه / ران و سینه مرغ: یک عدد / پیاز: 2 عدد / زعفران دم کرده: 4 قاشق غذاخوری / نمک و زردچوبه و فلفل: به‌میزان لازم

برنج را دو ساعت قبل از طبخ غذا با کمی نمک خیس کنید. هنگام طبخ برنج را با چهار لیوان آب و نمک در قابلمه بریزید تا بجوشد. بعد آن را آبکش کنید.

مرغ را همراه نمک و زردچوبه و پیاز بپزید و کنار بگذارید.

سینه‌های مرغ را همراه یک عدد پیاز، کمی زردچوبه، نمک و 2 لیوان آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد، سینه‌های مرغ پخته‌شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

کمی از پیازتان را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شود و سینه مرغ ریش ریش شده،‌ گشنیز،‌ کشمش،‌ خلال پسته، انار و نمک را به آن اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید.

ته قابلمه روغن بریزید و روی آن کمی کنجد بپاشید و ورقه‌های سیب زمینی را رویش قرار دهید و لایه‌به‌لایه برنج و مایه انار را بریزید تا تمام شود و برنج را برای دم یک ساعتی روی حرارت بگذارید تا دم بکشد. هنگام دم کشیدن زعفران آب شده را روی برنج بریزید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها