معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این که دولت، بزودی گزارش تفصیلی روند اجرای تبصره 14 قانون بودجه سال 95 را تهیه و به مجلس تقدیم می‌کند، گفت: تاکنون بیش از 3 میلیون نفر از افراد غیرنیازمند، شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۹۷۵۲۶۸

احمد میدری، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ این سؤال که روند حذف یارانه‌ اقشار پردرآمد، طبق قانون بودجه سنواتی و اقدامات اجرایی دولت به چه شکلی است، به فارس اظهار کرد: روند مذکور طبق قوانین موجود از جمله بودجه سنواتی انجام گرفت که شامل مراحلی از جمله جمع‌آوری داده‌ها از پایگاه داده‌های مختلف، انتخاب شاخص‌هایی با توجه به داده‌های موجود و تطابق عینی داده با واقعیت‌های اقتصادی خانوارها بوده است.

وی افزود: تعیین قواعد رتبه‌بندی و نگارش فرمول‌های متناظر، شناسایی جامعه هدف با توجه به رتبه‌بندی انجام شده، استقرار زیرساخت پاسخگویی به معترضان و تدوین فرآیند پاسخگویی به دو صورت متمرکز (سامانه و میدانی) از دیگر اقدامات دولت در سال‌های گذشته بوده است.

میدری در پاسخ سؤال دیگری درباره میزان منابع آزادشده از محل حذف یارانه اقشار پردرآمد خاطرنشان کرد: با توجه به این که میزان افراد شناسایی شده در هر ماه تفاوت دارد و علاوه بر آن، یارانه برخی خانوارها بازگردانده می‌شود، این وزارتخانه از منابع دقیق آزادشده اطلاعی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها