عالمیان: حیف شد باید نفر ششم دنیا را می‌بردم

منتظر رنکینگ بهترم باشید

نوشاد عالمیان، برای اولین بار در رنکینگ جهانی نفر 86 دنیا شد. درخشش در تورهای اتریش و سوئد او را بالا برد؛ اتفاقی که حالا او را خیلی خوشحال کرده است.
کد خبر: ۹۷۴۶۶۷

خودش می‌گوید: «من قبلا نفر 98 دنیا شده بودم، اما در چند ماه اخیر بعد از المپیک خیلی افت کردم و تا رتبه 138 دنیا رفتم. در این مدت تمرینات خوب زیر نظر پدرم و سرمربی تیم ملی کمکم کرد تا در دو تور اتریش و سوئد، امتیازات خوبی بگیرم و حالا نفر 86 دنیا شوم.» نوشاد این رتبه را تازه شروع کارش می‌داند؛ «شک نکنید من رتبه بهتری هم می‌گیرم. نفر هشتاد و ششمی دنیا تازه برایم شروع کار است. در آینده رنکینگم بهتر از این هم می‌شود. البته من در رقم زدن این اتفاق خوب تنها نبودم و فدراسیون هم خیلی کمکم کرد. هر چند من و بقیه پینگ‌پنگ‌بازان برای صعود در رنکینگ جهانی نیاز داریم تا در مسابقات بین‌المللی بیشتری شرکت کنیم.»

او که قبل از این هم پیشنهاد بازی در لیگ‌های اروپایی را داشت، اما به خاطر شرایطش قبول نکرد، بدش نمی‌آید حالا در لیگ آلمان بازی کند؛ «بعداز بازی‌ام با بازیکن آلمانی همه نگاه‌ها متوجه من شد و باز هم تیم‌های آلمانی برای بازی در بوندس‌لیگا به من پیشنهاد دادند؛ البته برای سال بعد. خودم هم دوست دارم در بوندس‌لیگا که بعد از لیگ چین یکی از معتبرترین لیگ‌های دنیاست، بازی کنم. چرا که بهترین‌های پینگ‌پنگ در آن توپ می‌زنند و همین مساله به پیشرفتم کمک زیادی می‌کند.» پینگ‌پنگ باز المپیکی تور اتریش بالاترین سطح مسابقات را داشت؛ «بعد از المپیک این اولین مسابقه پینگ‌پنگ بود، به همین خاطر با حضور بهترین‌های دنیا، سطح مسابقات خیلی بالا بود. در دور مقدماتی با بازی خوب صعود کردم. در دور بعد هم با بازیکن جوان و خوب مجاری بازی کردم. با این‌که مسابقه سختی بود، اما بردم، ولی در مرحله حذفی به ارونا نفر 25 دنیا باختم. گر چه می‌توانستم برنده باشم اما با بی‌دقتی پیروزی از دستم پرید. البته خسته هم بودم؛ چرا که صبح مسابقه داشتم و نتوانستم برایش تمرین کنم.» او تور سوئد را با اسپانسری واتر‌فلای شرکت کرد.

نوشاد اما در این تور هم حسرت یک برد دیگر به دلش ماند؛ «دور مقدماتی تور سوئد اول گروهم شدم. در دور حذفی فرانسیسکا نفر 53 دنیا را که قبلا دو بار به او باخته بودم، بردم و بعد مقابل اوف چارو نفر ششم دنیا قرار گرفتم. این بازی حیف شد. باید برنده می‌شدم، بازی دست خودم بود. اما نشد. او بهتر بازی کرد و انگار خدا هم نخواست من برنده شوم. با این حال خوشحالم، چرا که همه تلاشم را کردم و از طرفی فرم خودم را به دست آوردم. شروع خیلی خوبی بود.»

پینگ‌پنگ‌باز بابلی از آمدن حریف تمرینی چینی به ایران خیلی استقبال می‌کند؛ «اتفاق خیلی خوبی که قرار است بیفتد، حضور حریف تمرینی چینی است. اگر این طور که شنیده‌ام لی هو بازیکن چینی که مدت‌ها عضو تیم ملی سنگاپور بود و با رنکینگ حدود 50 به ایران بیاید خیلی به نفع ما می‌شود. البته به شرطی که مدت زیادی در اردوی ما بماند، پیشرفت ما را بیشتر می‌کند.» او این روزها نگرانی دیگری دارد. نگرانی از بابت تعویق لیگ پینگ‌پنگ؛ عالمیان می‌گوید: «به نظرم فدراسیون باید زودتر لیگ را شروع کند، چرا که حالا هم خیلی دیر شده و با این شرایط کم کم انگیزه بچه‌ها فروکش می‌کند. اما اگر لیگ زودتر استارت بخورد پینگ‌پنگ‌بازان با جدیت بیشتری تمرین می‌کنند.»

شرایط پینگ‌پنگ‌بازان از زبان مربی چینی

قرار است یک مربی چینی برای فدراسیون تنیس روی میز به ایران بیاید. این مربی چینی در گفت‌وگویی با رادیو ورزش و در معرفی خود گفت: اسم من لیوسای است. مربی تیم‌های پایه هستم و برای بررسی شرایط ایران آمده‌ام و این که آیا می‌توانم با تیم ملی این کشور همکاری داشته باشم یا خیر.

وی در پاسخ به این پرسش که شرایط تنیس روی میز ایران را چطور دیدید، گفت: بازیکنان تیم ملی بسیار بااستعداد هستند و سریع پیشرفت می‌کنند. پینگ‌پنگ ایرانی بیشتر روی سرویس و دریافت مشکل دارد و باید روی این تکنیک‌ها زیاد کار شود؛ همچنین برنامه‌های اردویی در این کشور متناوب است در حالی که پینگ‌پنگ‌بازان چینی به مدت یک‌سال، هر روز از ساعت 8 صبح تا 10 شب در سالن حضور دارند. بازیکنان ایران از نظر بدنی، تکنیک، تاکتیک همه خوب هستند، اما چون اردوها متصل نیست و آنها به صورت شبانه‌روزی کار نمی‌کنند، بنابر این نمی‌توان به اهداف دست پیدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها