یک عکس، یک متن

کنجکاوی‌های خوفناک

جمع‌کردن هر چیزی از کتاب و تمبر گرفته تا انواع آثار هنری، سرگرمی جالبی محسوب می‌شود. اما در مورد افرادی که میل به جمع کردن اشیای خوفناک و دلهره‌آور مانند اسکلت جنین و تاکسیدرمی حیوانات مرده دارند، چه می‌توان گفت؟ به گزارش فرادید و به نقل از سی.ان.ان، کتاب «کنجکاوی‌های دلهره‌آور: مجموعه‌‎ای از اشیای عجیب و غیرعادی» نگاهی ژرف به این اشیا و طرفداران هر چند اندک آنها انداخته است. پال گامبینو، نویسنده این کتاب به جای این‌که از این کلکسیون‌ها با عنوان «اشیای ناجور و عجیب» یاد کند، به هدف اصلی پشت هر یک از آنها نگاه انداخته است. آنچه در نظر گامبینو مهم‌تر از هر چیزی است، علاقه واحد به تاریخ است.
کد خبر: ۹۷۳۳۰۰

سومین مسجد بزرگ دنیا

مسجد شیخ زاید، در شهر ابوظبی امارات بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی، سومین مسجد بزرگ جهان و از نقاط دیدنی امارات متحده عربی است. به گزارش مشرق، این مسجد به طور رسمی در ماه رمضان در سال 2007 میلادی گشوده شد.

ظرفیت خارق‌العاده مغز

ظرفیت حافظه‌ مغز انسان، معادل یک میلیون گیگابایت است. به عبارتی، این مقدار حافظه معادل ظرفیت 31هزار و 250 گوشیiPhone 7 است که هر کدام 32گیگابایت گنجایش حافظه دارد.

عکسی که در ماه ماند

چارلز دوک، فضانورد آپولو 16 در سال 1972 به کره ماه سفر کرد و عکس خانواده خود را روی ماه جا گذاشت. این عکس توسط لایه‌های حفاظتی پوشانده شده تا سالم بماند.

استراحتگاه خلاقانه

شهرهایی نمره قابل قبولی از سوی شهروندان و مردم دیگر شهرها و کشورهای دنیا می‌گیرند که علاوه بر زیبایی شهر و طراحی مبلمان‌های زیبا به فکر استراحت و راحتی شهروندان نیز باشند. شهرداری نیویورک با طراحی خلاقانه محلی برای استراحت عابران توانسته مورد توجه سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها