محمد ارزنده رکورددار پرش طول ایران خیلی خسته شده است .
کد خبر: ۹۶۶۹۸۲
ارزنده: 100 سال دیگر هم پرنده 8 متری نداریم

به گزارش جام جم آنلاین ، تا حدی که دیگر حوصله بحث و جدل ندارد. او که مثل بیشتر دوومیدانی‌کاران از لیست گروه یک فدراسیون بیرون مانده تا نه سهمی از مربی خارجی داشته باشد و نه اردو، بحث هم نمی‌کند اما پیشنهاد تمرین با مربیان ایرانی فدراسیون را هم رد کرد. پرنده طول المپیکی ترجیح می‌دهد با برنامه ایگور مربی سابقش کار کند و برای بهبود سرعت با محمد عاکفیان.

از اردو چه خبر؟

من اردو نرفتم. فقط دیروز رفتم فدراسیون پزشکی تست دادم و برگشتم بروجن. اردو در مجموعه آفتاب انقلاب بود و من هم به آفتاب حساسیت پیدا کرده‌ام. آن‌قدر که آنجا اردو بودم دیگر اسمش می‌آید، حالم بد می‌شود.

خب حالا اردو چه می‌شود؟

هیچی. فدراسیون بچه‌ها را به دو گروه تقسیم کرده. گروه یک، پنج نفری که از نظر آنها شانس مدال دارند و فدراسیون هم برایشان مربی خارجی می‌آورد و هم به اردوهای خارجی می‌روند؛ حسن تفتیان، محمد و محمود صمیمی و احسان حدادی سه پرتابگر دیسک و پژمان قلعه‌نویی پرتابگر چکش. من هم گفتم خب بالای 8 متر بپرم مدال می‌گیرم اما فدراسیون می‌گوید نه. بقیه بچه‌ها هم که از نظر فدراسیون شانس مدال ندارند باید با مربی ایرانی تمرین کنند.

حالا مربی‌ات کیست؟

به من دو نفر را معرفی کرده‌اند، جواد صغاری و امیرعلی سعادتمند اما من قبول نکردم با هیچ‌کدام کار کنم. می‌گویند یکی کتاب نوشته و دومی هم علم خوبی دارد. اما من می‌گویم اگر علمشان زیاد است چرا یک شاگرد پرنده بالای 7 متر ندارند.

خب قرار است با چه کسی تمرین کنی؟

من با محمد عاکفیان کار می‌کنم. حداقل سرعتم خوب می‌شود. شاید در تکنیکم تغییری پیش نیاید.

محمد عاکفیان که دونده سرعتی بوده و از پرش سررشته ندارد؟

محمد دوستم است. از طرفی ما مربی خوب پرش طول نداریم. مربی باید بالا پریدن را تجربه کرده باشد یا شاگردی داشته باشد که رکورد بالای 7 متر داشته باشد. وقتی نداریم مجبورم. مجبورم با کسی کار کنم که سابقه کار با پرنده‌ها را ندارد. بالاخره می‌تواند کمکم کند.

خب چرا فدراسیون هیچ کاری نمی‌کند؟

فدراسیون پول ندارد و دنبال بهانه است. وگرنه رئیس فدراسیون می‌داند اگر ارزنده تمرین کند در قهرمانی آسیا مدال می‌گیرد. می‌خواهد من تمرین کنم و مدال که گرفتم بگوید ما به او تلنگر زدیم. فعلا شرایط همین است. حرف بزنیم می‌گویند ارزنده مدام ناراضی و شاکی است و غر می‌زند.

چه کار می‌کنی؟

واقعا خسته شده‌ام. ما همه وقتمان صرف چانه‌زنی با فدراسیون می شود. مدام درگیریم سر مسائل کوچک. از حالا به بعد دیگر می‌گویم هر چه آنها بگویند. نمی‌دانم چرا وقتی ایگور نیامده بود ما پرنده 8 متری نداشتیم. البته فدراسیون زرنگ است و می‌خواهد اگر من بدون ایگور مدال گرفتم او را زیر سوال ببرد و بگوید محمد استعداد است و خودش تمرین کرد و به اینجا رسید. هر چند اگر من هم نتیجه نگرفتم مرا زیر سوال ببرد که مربی آوردیم و گرنه او چیزی نمی‌شد.

یعنی حالا بدون مربی و تنها با برنامه کار می‌کنی؟

من تمریناتم را برای این‌که عقب نمانم شروع کرده‌ام. طبق برنامه ایگور. از محمد هم برنامه می‌گیرم. اما به شما قول می‌دهم با پولی که فدراسیون به رکورد 8 متر رسید، صد سال دیگر هم یک پرنده 8 متری دیگر نمی‌تواند بسازد. من می‌روم و تمرین می‌کنم اما با این شرایط اگر وسط کار شاگرد گرفتم تا درآمد داشته باشم کسی حق ندارد به من بگوید چرا.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها