باراک اوباما روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در کاخ سفید با لحنی آشتی جویانه از سخنان ترامپ پس از پیروزی در انتخابات استقبال کرد و گفت که برای کمک به ترامپ هر کاری بتواند انجام خواهد داد.
کد خبر: ۹۶۶۹۰۸
اوباما: حرفهای ترامپ به من قوت قلب داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، اوباما در این سخنرانی که از شبکه خبری سی اِن اِن به طور مستقیم پخش می شد، گفت: ما همه خواستار بهترین ها برای کشورمان هستیم؛ ترامپ شب گذشته در سخنرانی خود همین حرف را زد و در گفت وگوی مستقیم با من همین حرف را زد و این به من قوت قلب داد.

وی افزود: این حس وحدت و احترام به قانون اساسی و احترام به یکدیگر چیزی است که کشور ما به آن نیاز دارد. امیدوارم او در طول دوران انتقال قدرت همین روحیه را حفظ کند و امیدوارم که ریاست جمهوری او با همین روحیه آغاز شود.

اوباما همچنین با بیان اینکه ریاست جمهوری مانند مسابقه دو امدادی است، گفت: من اکنون مشتاق هستم که هر کاری می توانم انجام دهم تا اطمینان حاصل کنم رئیس جمهوری بعدی موفق خواهد بود.

وی خطاب به طرفداران کلینتون بویژه جوانانی که برای نخستین بار رأی داده اند، گفت: سرخورده و بدبین نشوید و گمان نکنید که هیچوقت نمی توانید تفاوت ایجاد کنید.

به گزارش ایرنا، هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات، روز چهارشنبه در سخنانی در نیویورک ضمن پذیرش شکست خود ابراز امیدواری کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری موفقی برای همه آمریکایی ها باشد.

وی افزود: این نتیجه ای نبود که ما می خواستیم و برای ارزش ها و دیدی که برای کشور داریم، متأسفم که در انتخابات برنده نشدیم.

دونالد ترامپ در پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که روز گذشته 18 آبان/ 8 نوامبر برگزار شد، توانست با کسب 289 رأی الکترال در برابر 218 رأی الکترال، رقیب دمکراتش هیلاری کلینتون را پس از دو سال کارزار انتخاباتی شکست دهد و چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شود.

باراک اوباما قرار است فردا (پنجشنبه) با دونالد ترامپ دیدار و درباره نحوه انتقال قدرت با وی مذاکره کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها