از آن سال به بعد مجلس نیز به عنوان ناظر بر عملکرد آموزش و پرورش نظارت دارد و روند تبدیل بخاریهای نفتی و گازی به سیستم حرارت مرکزی را پیگیری میکند.
به اعتقاد ما آموزش و پرورش در این عرصه خوب عمل کرده هرچند گاهی به علت کمبود اعتبارات، این کار با کندی پیش رفته است.
درواقع گاهی برخی وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی درحالی که تکلیفی قانونی دارند، ولی از انجام وظایف محوله سر باز میزنند و با اینکه حتی ردیفهای اعتباری در اختیارشان قرار گرفته، ولی این وضع در مورد آموزش و پرورش متفاوت است، چون این وزارتخانه بار سنگین مشکلات مانده از گذشته را به دوش میکشد و اگر کم و کاستی درآن هست، به معنی قصور مسئولان نیست.
به طور مثال اگر حق و حقوق فرهنگیان به طور کامل پرداخت نشده و هنوز حقالتدریسها، شاغلان یا بازنشستگان طلبهایی از وزارتخانه دارند، به علت مشکلات مالی انباشته از گذشته است یا در مورد نبود سیستم گرمایشی استاندارد همین تنگناهای مالی در سالهای متمادی بوده که در کار گره انداخته است.
با این حال در بحث راهاندازی سیستم حرارت مرکزی در مدارس که طبق اعلام سازمان نوسازی و تجهیز مدارس هنوز در 104 هزار کلاس درس اجرا نشده است، شاهد کندی هستیم و بیشتر به کمبودها و محدودیتهای مالی مربوط میشود؛ البته این به آن معنی نیست که مجلس از وظیفه نظارتی خود کوتاه میآید و اقدامات آموزش و پرورش برای پیگیری تخصیص اعتبارات یا اگر لازم است، نامهنگاریها با سازمان مدیریت و برنامهریزی را رصد نمیکند.
حمایت میرزاده - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد