ولوو تلاش دارد با عرضه‌ی S90 جدید به صدر بازار سدان های اجرایی برسد. آیا این خودرو می‌تواند جدیدترین نسل مرسدس E کلاس را ناک اوت کند؟
کد خبر: ۹۶۰۹۷۷
مقایسه مرسدس‌بنز E کلاس و ولوو S90 +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، ولوو خودروسازی با جاه‌طلبی‌های بسیار است. رفاقت این کمپانی با فورد هم‌اکنون به خاطره‌ها پیوسته و کمپانی مادر چینی به اسم جیلی کمک کرده تا این خودروساز روی پاهای خود بایستد.

ثابت کننده‌ی برگشت ولوو به روزهای خوش اولین مدلی است که تحت مالکیت جدید و در سال 2016 به بازار عرضه شد که این مدل XC90 نام دارد. خب آیا ولوو می‌تواند به موفقیت خود با عرضه‌ی مدل جدید S90 ادامه دهد؟

این خودرو جایگزین S80 شده که در زمان خود خودروی با ارزشی بود اما به عنوان یک تازه‌وارد، S90 به‌طور وسیعی از همان تکنولوژی‌های موجود در XC90 استفاده می‌کند و می‌تواند راضی‌کننده‌تر و بهتر از مدل قبلی باشد.

به منظور فهمیدن اینکه ولوو چقدر پیشرفت کرده ما این خودرو را در برابر رقیبی کارکشته به اسم مرسدس بنز E کلاس قرار داده‌ایم. این سدان آلمانی کاملاً جدید بوده و در برابر رقبای به نامی چون جگوار و آئودی بسیار قوی عمل کرده و بنابراین توانایی همه‌جا برای رقم زدن اوقاتی سخت برای ولوو را دارد.

اختلاف قیمت بین مدل‌های این دو خودرو کم بوده و پیشرانه‌ی D4 ولوو قدرتی برابر با پیشرانه‌ی 4 سیلندر دیزلی مدل E 220d ارائه می‌کند. بالاترین مدل S90 نیز رقابتی نزدیک با مرسدس AMG Line در بخش تجهیزات دارد.

طراحی

هر دو خودرو استانداردهای جدیدی را در مبحث طراحی داخلی و خارجی وضع کرده‌اند. خطوط سیال ولوو و کابین مینیمالیستی آن اتمسفری جذاب و مدرن را خلق نموده اگرچه که برخی جزئیات ضعیف اثری منفی روی آن داد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تریم چوب با نمایی زمخت اشاره کرد. استایل مرسدس نسبت به حریف تازه‌تر نیست اما جذبه‌ای ممتاز داشته و به‌صورت پکیجی با تکنولوژی بالا در دسترس قرار دارد.

ایمنی

ولوو و مرسدس بنز چندین دهه است که پیشروی تکنولوژی‌های ایمنی هستند و این خودروها نیز از این قضیه مستثنا نمی‌باشند. سیستم رانندگی خودران S90 در این کلاس استانداردهای جدیدی را وضع کرده درحالی‌که مرسدس می‌تواند در هنگام تصادف به‌صورت اتوماتیک به سرویس‌های اورژانس خبررسانی کند.

آلایندگی

در حال حاضر، پاک‌ترین ولوو S90 مدل D4 تست شده در این مقایسه است که در هر کیلومتر 116 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. با انتخاب مدل سطح پایین SE در مرسدس شما رینگ‌های 17 اینچی را خواهید داشت و خودرو در هر کیلومتر 102 گرم دی‌اکسید کربن تولید خواهد کرد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: مرسدس بنز E کلاس

حکومت مرسدس E کلاس در کلاس سدان های اجرایی ادامه‌دار است. بله این خودرو گران‌بها است و آپشن های آن نیز ارزان نیستند اما توانایی‌های سواری این خودرو و کیفیت بالاتر از رقبا به همراه استایل و آسایش آن احساس خوبی دارد. این خودرو همچنین برای سواری خوب است درحالی‌که پیشرانه‌ی 2 لیتری دیزل جدید تمام پرفورمنس موردنیاز شما را تأمین می‌کند. مهم‌تر آنکه آلایندگی پایین خودرو به معنی هزینه‌های کمتر است که بهای بالای خودرو را پوشش می‌دهد.

رتبه‌ی دوم: ولوو S90

با اینکه این خودرو در رتبه‌ی دوم قرار گرفت اما ثابت کرد که موفقیت ولوو با مدل XC90 اتفاقی نبوده است. S90 تازه‌وارد نمای بیرونی و داخلی زیبایی دارد. این خودرو گران‌بها بوده اما تجهیزات زیادی دارد. S90 راحت بوده و تجهیزات ایمنی در بهترین‌های کلاس را ارائه می‌دهد. هنوز سواری این خودرو به خوبی بهترین‌های این کلاس نیست و برخی جنبه‌های کیفیتی آن می‌تواند بهتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها