رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین:

تعداد خانه های خالی از سکنه حدود 60 درصد کاهش یافت

رییس انجمن انبوه سازان مسکن تهران در گفتگو با جام جم آنلاین :

خانه های خالی نشانه عرضه بیشتر از نیاز نیست/ انتقاد از ساخت و سازهای بی رویه

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران تعداد خانه های خالی در تهران را زیاد دانست وگفت :وجود خانه های خالی موجود دال بر عرضه اضافه بر تقاضا نیست، بلکه توزیع این خانه های ساخته شده نامناسب است.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۷
خانه های خالی نشانه عرضه بیشتر از نیاز نیست/ انتقاد از ساخت و سازهای بی رویه

حسن محتشم در گفت و گو با خبرنگار جام جام آنلاین در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد خانه خالی در تهران وجود دارد گفت :طبق آمارهای قبلی اعلام شده توسط دست اندرکاران و مسئولان ذیربط ، حدود 300 هزار واحد قابل فروش در تهران موجود است. اما اگر واقعا بخواهیم کمی دقت کنیم می بینیم با این همه مجموعه هایی که در منطقه یک و دو تهران در حال تکمیل شدن است شاید تعداد خانه های خالی از این رقم هم بیشتر باشد .

وی با اشاره به اینکه در تهران خیلی خانه ساخته شده است اظهار داشت : تهران چون جاذبه دارد مهاجرپذیر است ،اما این سیاست که بیایند خانه بسازند و جمعیت اضافه کنند غلط است باید جمعیت درشهرهای بزرگ کنترل شود ودر شهر های اقماری این جمعیت ساکن شود.

محتشم گفت : متاسفانه شهرداری ها در این سالها برای درآمد بیشتر جواز ساخت صادر کرده اند وبه نوعی با این کار شهر را فروخته اند و نتیجه این بی تدبیری این شده که در تهران نفس کشیدن سخت شده است و بیشتر از ظرفیتش ساختمان سازی شده و متاسفانه با تخریب محیط زیست مردم شرایط زندگی روز به روز خرابتر می شود .

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران گفت :اگر خانه ای در تهران خالی است به معنی این نیست که اضافه بر تقاضاست چون قدرت خرید برایش نیست ، آنهایی که لنگ پول هستند مجبورند قیمت را پایین بیاورند تا بفروشند و عده ای که خیلی نگران خواب سرمایه اشان نیستند به موقع سرمایه اشان را با سود مورد انتظار به دست می آورند چون تهران جاذبه خودش را دارد و مراجعه کننده خودش را خواهد داشت و آن پولی را که در انتظارش است را می گیرد .

سیما رادمنش_ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها