هفته هشتم لیگ برتر انگلیس؛

تساوی لیورپول مقابل شیاطین سرخ

تیم‌های فوتبال لیورپول و منچستریونایتد فردا شب در هفته هشتم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم می‌روند. دیدار این دو تیم که بزرگ‌ترین و حساس‌ترین بازی در تاریخ فوتبال باشگاهی انگلیس به‌شمار می‌رود، همواره جذابیت‌های خاص خود را داشته است، اما در این بین تنش‌هایی هم همیشه وجود داشته که از آن جمله می‌توان به سر دادن شعارهایی توهین‌آمیز از سوی هواداران دو تیم در رابطه با دو حادثه تراژیک رخ داده برای این دو باشگاه اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۶۴۲۴

در سال‌های اخیر هواداران دو تیم پا را فراتر از دشمنی‌ای که با هم دارند، گذاشته‌اند و با سردادن شعارهای توهین‌آمیز یکدیگر را مورد لطف قرار می‌دهند. هواداران منچستریونایتد حادثه ورزشگاه محل برگزاری دیدارشان در سال 1989 را که منجر به مرگ 96 هوادار لیورپول شد، مورد تمسخر قرار داده و شعارهایی توهین‌آمیز سر می‌دهند. در مقابل لیورپولی‌ها هم سانحه سقوط هواپیمای حامل بازیکنان منچستریونایتد در مونیخ در سال 1958 را که منجر به کشته شدن 23 بازیکن شیاطین سرخ شد، دستمایه خود کرده‌اند و شعارهای توهین‌آمیز در این رابطه سر می‌دهند.

ژوزه مورینیو در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شعارهای توهین‌آمیز برخی هواداران دو تیم منچستریونایتد و لیورپول گفت: در فوتبال ما چند تراژدی فوتبالی داریم که بازیکنی دچار اشتباه می‌شود و تیمش شکست می‌خورد. هواداران هم به نوعی این را سوژه خنده خود می‌کنند، اما تراژدی انسانی موضوع خیلی جدی‌تری است و به اعتقاد من این آخرین چیزی باید باشد که یک هوادار در ورزشگاه مورد استفاده قرار می‌دهد، چون واقعاً تراژدی‌های بزرگی است. بنابراین به‌شخصه خیلی ناراحت می‌شوم اگر بازی بزرگ ما چنین نکات منفی داشته باشد.

سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: بی‌صبرانه منتظر آغاز بازی با لیورپول هستم. همیشه بازی در آنفیلد را دوست داشتم. در آنفیلد در بازی‌های بسیاری به پیروزی رسیدم و در کنارش باخت را هم تجربه کردم. من بازی‌های بزرگی را در آنفیلد با برد پشت‌سر گذاشته‌ام و در بازی‌های بزرگی هم باخته‌ام، از این‌رو درست نیست که بگویم من همیشه در خانه لیورپول موفق بوده‌ام. جو چنین بازی‌هایی را دوست دارم. سرمربی منچستریونایتد بودن فراتر از چیزی است که بشود تصورش را کرد، چون نمی‌توان رقابت تاریخی باشگاه قبلی من (چلسی) را با منچستریوناید و لیورپول مقایسه کرد. رقابت این دو باشگاه را می‌توان با رقابت رئال مادرید و بارسلونا، بنفیکا و پورتو و بازی‌هایی از این دست مقایسه کرد.

وقتی از مورینیو درباره چشم‌انداز قهرمانی لیورپول و توانایی‌های یورگن کلوپ پرسیده شد، او عنوان کرد: این پرسش را باید از لیورپولی‌ها بپرسید. به‌هر حال آنها تیم خوبی دارند و حرف زیادی ندارم که بخواهم در مورد کلوپ بزنم.

آقای خاص درباره کاپیتان تیمش که پس از نیمکت‌نشینی در منچستریونایتد در تیم ملی انگلیس هم نیمکت‌نشین شده است، گفت: من کاری با تیم ملی انگلیس ندارم و این‌که رونی در آنجا بازی نمی‌کند، مشکل من نیست. وین به‌لحاظ روحی در وضعیت خوبی است و آمادگی لازم را دارد. او در منچستریونایتد به خوبی تمرین می‌کند و مثبت است.

کلوپ خطاب به دستیارانش: ما مربی ماه شدیم!

کمیته فنی سازمان لیگ برتر انگلیس، یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول را به‌عنوان برترین سرمربی فوتبال جزیره در ماه سپتامبر انتخاب کرد. کلوپ در ماه گذشته با قرمزپوشان مرسی‌ساید در سه بازی‌‌ از لیگ برتر جزیره، سه پیروزی کسب کرد و به این ترتیب جایزه‌ای را دریافت کرد که پیش از او هیچ‌کدام از هموطنانش موفق به کسب آن نشده بودند.

کلوپ پس از دریافت این جایزه به سایت لیگ برتر انگلیس گفت: به دفتر دستیارانم رفتم و گفتم «ما مربی ماه شدیم! من به جوایز فردی نیاز ندارم، اما خوب است که یک بار دیگر این جایزه را بردم». ما در مسیر درستی در حال حرکت هستیم، اما تیم‌های خوب فراوانی در این لیگ هستند و بازی‌های بسیار سختی در انتظارمان است که باید برای آنها هم آماده باشیم. من در حال حاضر از وضعیت تیمم راضی هستم، اما باید چند بازی دیگر انجام دهیم و امیدوارم که عملکرد تیمم در آنها هم خوب باشد.

کلوپ تنها عضو باشگاه لیورپول نبود که در این ماه جایزه برد، چرا که جردن هندرسون، هافبک قرمزپوشان مرسی‌ساید نیز جایزه زیباترین گل لیگ برتر را در ماه سپتامبر به‌خاطر گلی که در پیروزی 2 بر یک تیمش در خانه چلسی زد، دریافت کرد. لیورپول دوشنبه هفته پیش رو در حساس‌ترین بازی از هفته هشتم لیگ برتر انگلیس میزبان منچستریونایتد تحت هدایت ژوزه مورینیو خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها