ریاضی شیرین می‌شود

اگر با شروع سال تحصیلی، هنگام کار کردن با گوشیتان عذاب وجدان می‌گیرید، شاید اپلیکیشنی باشد که به درد درس و دانشگاهتان بخورد و از وجدان دردتان نیز کم کند! یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که هوش مصنوعی بشدت در آن در حال پیشرفت بوده، خواندن دستخط انسان است. این برنامه هم تقریبا همان کار را می‌کند، با این تفاوت که زبان ریاضی را متوجه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۴

کافی است یک محاسبه یا معادله ریاضی را بنویسید و با دوربین گوشی‌تان به Photomath نشان دهید. این برنامه به طرز شگفت‌انگیزی جواب را به شما می‌دهد و البته اگر بخواهید راه‌حل را هم مرحله به مرحله در اختیارتان قرار می‌دهد تا علاوه بر دیدن جواب، نحوه محاسبه را هم یاد بگیرید. این برنامه کیبورد حرفه‌ای ریاضی دارد و می‌توانید مسائل و محاسبات را برایش تایپ کرده یا اگر جایی از دستخط شما را اشتباه تشخیص داد، آن قسمت را اصلاح کنید.

این برنامه اعشار، کسرها، معادلات، دستگاه‌های چند معادله‌ای و الگوریتم‌ها... را متوجه می‌شود، فقط کافی است تمیز و مرتب بنویسید. توسعه‌دهندگان این برنامه همچنین وعده داده‌اند در نسخه‌های بعدی برنامه که طبق اعلام آنها بزودی عرضه خواهد شد Photomath بتواند مسائل ‍پیچیده‌تر ازجمله انتگرال‌ها، مشتقات و مسائل مثلثاتی را هم حل کند.

اشتراک‌گذاری بدون دردسر

SHAREit یک برنامه فوق‌العاده برای اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف است. البته همه می‌دانیم استورها پر است از چنین نرم‌افزارهایی، ولی چند ویژگی مهم این برنامه را از بقیه متمایز می‌کند. ابتدا این‌که با SHAREit می‌توانید انواع فایل‌ها را تنها با استفاده از وای‌فای و بدون نیاز به دیتای موبایلتان یا اینترنت به اشتراک بگذارید. سرعت به اشتراک‌گذاری SHAREit می‌تواند تا 200 برابر بلوتوث بالا برود، یعنی می‌توانید با سرعتی در حد 20 مگابایت بر ثانیه فایل‌ها را به دیوایس‌های دیگر بفرستید. علاوه بر سرعت بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های SHAREit این است که برای هر سیستم‌عامل و هر دستگاهی قابل استفاده است و در واقع بین پلتفرم‌های مختلف کار می‌کند. پس با این برنامه می‌توانید هرفایلی را از هر دستگاهی به دستگاه‌های دیگر بفرستید. مثلا می‌توانید بین لپ‌تاپ و موبایلتان از آن استفاده کنید. SHAREit حتی برای ویندوزفون هم قابل دسترس است. بی‌جهت نیست این برنامه توانسته بیش از 600 میلیون کاربر در بیش از 200 کشور جهان پیدا کند.

سرعت تا حد مرگ

مسابقه ماشین‌های سرعتی یکی از جدیدترین بازی‌های ماشین است که طرفداران زیادی دارد. با این بازی می‌توانید سرعتی دیوانه‌وار را در پیست و خیابان‌های شهر تجربه کنید. ماشین‌تان را در خیابان‌ها، روی پل‌ها و جاده‌های کوهستانی و جنگلی برانید یا هیجان راندن بین موانع و ماشین‌های مختلف را تجربه کنید. حالت‌های مختلف رانندگی آزاد، مسابقه در پیست‌ها و محل‌های مختلف و همینطور مسابقه زمانی را که در آن باید از دروازه‌های ممتد بگذرید، می‌توانید در این اپ بازی کنید. نحوه بازی بسیار ساده است، با لمس کردن صفحه گاز می‌دهید و با لمس ترمز در گوشه سمت چپ سرعتتان را کم می‌کنید. برای تکان دادن فرمان نیز باید گوشی‌تان را به راست و چپ حرکت دهید. کسانی که به این بازی نمره داده‌اند دو دسته‌اند یا از آن خیلی لذت برده‌اند یا اصلا بازی را دوست نداشته‌اند و کمتر کسی به آن نمره متوسط داده است. یک عده گفته‌اند گرافیکش فوق‌العاده است و عده‌ کمی هم آن را افتضاح دانسته‌اند! به هر حال بهتر است خودتان بازی کنید.

جدول حل کردن با موبایل

اگر از آن افرادی هستید که جدول حل کردن یکی از تفریحات‌تان است یا قبلا اهل این کار بوده‌اید، حالا می‌توانید روی موبایلتان این سرگرمی را داشته باشید. جدول پلاس یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

جدول‌های این برنامه هر هفته به‌روزرسانی می‌شود و اصلا لازم نیست نگران تکراری شدن جدول‌ها باشید؛ تا می‌توانید حل کنید! سطح سختی جدول‌ها هم بسیار منطقی و مناسب است و در آن لغات بسیار سخت یا عجیب و غریب پیدا نمی‌شود. راهنمایی هم برای همه جدول‌ها وجود دارد و اگر دلتان خواست می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه آن است که می‌توانید جدول را با زوم کردن کوچک و بزرگ کنید یا جهت آن را در صفحه گوشی‌تان به هر سمتی که خواستید برگردانید و حل کنید. جدول پلاس طراحی ساده و کاربرپسندانه‌ دارد و در آن فقط کافی است حرف‌ها را جابه‌جا کنید.

بازی با تاج و تخت

فقط کافی است 30 ثانیه بازی کنید تا دلبسته آن شوید. در محصول جدید شرکت Devolver Digital شما باید نقش پادشاهی را بازی کنید که با دقت مراقب همه اوضاع است. باید همه چیز را بدرستی کنترل کنید؛ از ارتش گرفته تا خزانه‌داری و جمعیت قلمروتان تا بتوانید عمر پادشاهی‌تان را طولانی کنید و تاج و تخت‌تان را نگه دارید. در واقع باید چهار عامل مختلف را کنترل کنید؛ این کار از طریق گفت‌وگو با دهقانان، شوالیه‌ها، جادوگران، مقامات کلیسا و بسیاری از اشخاص دیگر ممکن می‌شود. در هر مکالمه شما باید یک تصمیم مهم بگیرید و کارت مخاطب‌تان را به راست یا چپ بکشید. اگر این تصمیمات به فروپاشی یکی از چهار مخزن‌تان که در پایین صفحه نمایش دیده می‌شود بینجامد شما از تخت پادشاهی به زیر کشیده می‌شوید و باید بازی را از ابتدا با جانشین‌تان شروع کنید. این بازی شبیه‌سازی جالبی از دنیای پادشاهی و سلطنت دارد و با این‌که تصمیمات شما تنها می‌تواند دو نتیجه متفاوت داشته باشد، ولی با ادامه بازی شرایط بسیار پیچیده و نزدیک به دنیای واقعی را تجربه خواهید کرد.

سیاوش رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها