تغییر زمان بازی ایران ـ کره جنوبی منتفی است

تاج: روز تاسوعا حسینیه 100 هزار نفری تشکیل می‌دهیم

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به تلاش‌های بی‌سرانجام صورت گرفته برای تغییر زمان دیدار ایران و کره جنوبی تاکید کرد که فدراسیون فوتبال آماده برگزاری این دیدار در روز تاسوعا و راه‌اندازی حسینیه صد هزار نفری در ورزشگاه آزادی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۱۸۸

مهدی تاج در برنامه ورزش و مردم درباره برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا گفت: تقویم بازی‌های انتخابی جام جهانی چهار سال پیش و در سال 1391 نوشته شده و آن زمان باید به زمان بازی با کره‌جنوبی اعتراض می‌شد. به عنوان مثال عربستان به فیفا اعلام کرده در ده روز حج، حاضر به برگزاری هیچ دیداری نیست.

وی افزود: این تاریخ برای فیفا قابل توضیح نیست که تقویم قمری هر سال، ده روز جلو می‌رود. واقعیت این است که فدراسیون فوتبال هیچ تصرفی در برنامه‌ریزی فیفا ندارد.

تاج با اشاره به این‌که 12 دی سال گذشته و 21 تیر امسال، فدراسیون فوتبال ایران به طور کتبی نسبت به این تاریخ اعتراض کرده است، افزود: چند پیشنهاد داشتیم. این‌که میزبان‌ عوض شود یا دو روز بازی را عقب یا جلو بیندازیم. آنها گفتند 16 مهر در ازبکستان بازی دارید، کره‌جنوبی نیز در سئول بازی دارد و افزودند با این برنامه، شما هم بپذیرید که تا این حد فشرده، بازی‌ها را برگزار کنید، کشور کره آن را نمی‌پذیرد. اگر جلو می‌رفتیم از فیفادی خارج می‌شدیم و باشگاه‌های اروپایی، لژیونرها را به تیم‌های ملی نمی‌دادند. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به ما گفتند نه جلوتر می‌رویم و نه تاریخ را به عقب برمی‌گردانیم. کره‌ای‌ها هم گفتند حاضر نیستند میزبانی را جابه‌جا کنند.

وی افزود: از طریق وزارت امور خارجه و سفارت‌ ایران در برن سوئیس، کارها را پیگیری کردیم. با اینفانتینو و دبیرکل فیفا ملاقات داشتیم. چند مسئول دیگر از وزارت خارجه هم همراه ما بودند و کلی بحث کردیم، اما آنها گفتند هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید، اما در سال‌های آینده باید این موضوع را به ما گوشزد کنید تا دیگر در روزهای تاسوعا و عاشورا بازی برگزار نکنیم. حتی ما بحث کناره‌گیری را انجام دادیم و گفتیم بازی نمی‌کنیم که نتیجه آن شکست 3 بر صفر بود و دو بازی بعدی را هم محروم می‌شدیم و عملا حضور در جام جهانی را از دست می‌دادیم.

تاج با بیان این‌که کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته‌است اگر کره این موضوع را بپذیرد، ما می‌توانیم کارها را انجام دهیم، افزود: ما توانستیم بازی را از ساعت 20 به ساعت 18 تغییردهیم و مردم می‌توانند بعد از بازی ایران به هیات بروند و به عزاداری بپردازند. ما حسینیه صدهزار نفری در ورزشگاه آزادی تشکیل می‌دهیم. البته مردم همیشه از ما جلوترند و با پیراهن‌های مشکی به ورزشگاه می‌آیند. ما به نتیجه رسیدیم که باید بازی را انجام دهیم. ورزشگاه سیاهپوش می‌شود، یک پرچم بزرگ اباعبدالله(ع) در ورزشگاه خواهیم داشت و در شورای امنیت کشور هم این کارها را انجام و جریمه‌اش را هم می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها