چهاردهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی صبح امروز در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۵۰۶۳۷
با مشارکت رسانه ملی، اجلاس بین المللی پیر غلامان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ دبیر چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت : در این اجلاس هفتصد و پنجاه نفر از مداحان و خادمان حسینی داخل و خارج از کشور حضور دارند.
مهدی دهقان نیری افزود: 35 مهمان خارجی این اجلاس ازکشورهای هندوستان، عراق، لبنان، آذربایجان، الجزایر، یمن، اندونزی، افغانستان، تایلند و ترکیه هستند.
دبیر چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: نمایندگانی از 5 ادیان الهی نیز در چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس حضور دارند.
دهقان نیری افزود : آشنایی بیشتر مردم با آئین های سنتی عزاداری ، معرفی و تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی از اهداف برگزاری این اجلاس دو روزه است.
برگزاری نشست علمی در زمینه نوحه خوانی ومداحی، زیارت آستان متبرک امامزاده سید مظفر (ع) در بندرعباس ، نماز جماعت و اجرای مراسم سینه زنی سنتی از دیگر برنامه های چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامام و مداحان در بندرعباس است.
تجلیل از ده تولید کننده مستند رادیویی و تلویزیونی با موضوع پیرغلامان و خادمان حسینی، رونمایی از فیلم انیمیشن ( ناسور) با موضوع وقایع عاشورا و ثبت ملی مراسم سنتی سینه زنی نشسته هرمزگان از دیگر برنامه های چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در هرمزگان است.
مراسم استقبال از خادمان و پیر غلامان حسینی صبح امروز در گلزار شهدای بندرعباس به همراه مراسم ملی سنتی سنگ زنی ، مداحی و غبار روبی برگزار شد.
75خبرنگار داخلی و خارجی پوشش خبری چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی را در بندرعباس انجام می دهند.
دهقان نیری افزود : چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی فردا شب هشتم مهر با تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی، مدیحه سرایی محمد صادق آهنگران و مداحان هرمزگانی ، قرائت مرامنامه پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس به پایان می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها