مدارس مناطق محروم در آغاز سال تحصیلی دوشنبه با حضور مسئولان مربوطه در برنامه گفتگوی ویژه خبری بررسی شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۹
30 درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی، تخریب و تعمیر است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، "نوروزی" مدیر عامل بنیاد برکت، "زاهدی" رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و "رئیسی" رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور امشب 4 مهر در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی مدارس مناطق محروم در آغاز سال تحصیلی پرداختند.

زاهدی با اشاره به اینکه، در کل کشور 120 هزار کلاس درس نیاز به بازسازی، تخریب و تعمیر دارد گفت : دستگاه های که متولی آمار هستند باید نرخ رشد جمعیت را در مناطق محروم تخمین بزنند تا بتوانیم نسبت به آینده برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

30 درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی، تخریب و تعمیر است

نوروزی مدیر عامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه، امروز در بنیاد برکت 200 مدرسه با 1300 کلاس درس افتتاح شد گفت: حدود 107 هزار مدرسه در کشور موجود است که30 درصد آنها نیازمند نوسازی، تخریب و تعمیر است.

وی با اشاره به اینکه، بخشی از فعالیت های بنیاد به تخریب و نوسازی مدارس برمی گردد ادامه داد: هزینه یک کلاس استاندارد حدود 100 میلیون تومان است و این امر نیاز به بودجه سنگین و برنامه ریزی بلند مدت دارد.

رئیسی رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور طی گفتگوی زنده تلفنی اظهار داشت: 10 درصد مدارس کشور به صورت دو نوبته اداره می شود و از سوی دیگر، 530 هزار کلاس درس در اختیار دانش آموزان بخش دولتی است.

وی با اشاره به اینکه، سال گذشته همه کلاس های کپری در سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و جنوب استان کرمان جمع آوری شد گفت: هزار و سیصد و پنجاه کلاس خشتی و گلی در کشور شناسایی شده که 50 درصد آن در سیستان و بلوچستان بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها