این روزها، کودکان سراسر دنیا آماده ‌رفتن به مدرسه و شروع یک سال تحصیلی دیگر می‌شوند. از آنجا که شروع دوباره درس خواندن و مدرسه رفتن کمی برای کودکان سخت است، بیشتر کشورها، این کار را به شکلی دوست داشتنی انجام می‌دهند تا کودکانشان را از لحاظ روحی و روانی آماده سال تحصیلی جدید کنند.
کد خبر: ۹۴۷۶۹۲

بستنی قیفی مدرسه؛ آلمان

کودکان آلمانی از مدت‌ها، قبل از این که فصل مدرسه از راه برسد، منتظر آن روز هستند. چراکه اولین روز مدرسه‌شان را بسیار دوست دارند. خانواده و والدین کودکان از 200 سال پیش تاکنون، برای کودکان خود «شولتوته» ـ به آلمانی یعنی بستنی قیفی مدرسه ـ آماده می‌کنند. آنها لوازم‌التحریر و وسایل مورد نیاز کودکان خود را به همراه شیرینی و شکلات‌های خوشمزه در این بسته‌های به شکل بستنی قیفی گذاشته و کودکانشان را خوشحال می‌کنند.

روزی بدون ترافیک و آلودگی هوا؛ هلند

هر سال روز اول مدرسه در تمام دنیا، علاوه بر ایجاد ترافیک، آلودگی هوا بشدت افزایش می‌یابد، اما در هلند، مسئولان و مردم برای این مشکل فکر خوبی کرده‌اند و سال‌هاست آن را انجام می‌دهند. در ضمن این فکر مورد استقبال کودکان هم قرار گرفته و روز اول مدرسه را به روز بسیار شادی برای آنها تبدیل کرده است. در این روز، آنها و والدینشان با دوچرخه‌های باری به مدرسه می‌روند. والدین جلوی دوچرخه‌های خود نوعی گاری متصل می‌کنند و کودکانشان را به مدرسه می‌برند.

روز دانش و مهارت؛ روسیه

اولین روز مدرسه در روسیه، روز دانش و مهارت نام گرفته است تا جنبه رسمی به این روز داده شود و کودکان احساس کنند قدم در راه بزرگی می‌گذارند. در عین حال به مناسبت این روز مراسم خاصی نیز برگزار می‌کنند. کودکان برای معلم‌های خود گل می‌برند و در مقابل بادکنک‌های رنگی می‌گیرند و یک روز تمام را کنار همکلاسی‌های خود جشن می‌گیرند.

غذایی برای خوش‌شانسی؛ ژاپن

روز اول مدرسه به کودکان ژاپنی کوله‌پشتی‌های یک شکل ـ البته در رنگ‌های متنوع ـ با تمام وسایل مورد نیاز مدرسه و همچنین کاغذهای اوریگامی و جامدادی‌های مخصوص داده می‌شود. این کوله‌پشتی‌ها علاوه بر این که محکم و بادوام‌ بوده‌، مناسب کودکان نیز است. آن دسته از کودکان نیز که در مدرسه ناهار می‌خورند، روز اول مدرسه برنج به همراه سس جلبک دریایی و تخم بلدرچین می‌برند. اعتقاد بر این است که این نوع غذا برای کودکان خوش‌شانسی آورده و سال تحصیلی را بخوبی طی می‌کنند. از طرفی هم کودکان نباید با کفش‌های بیرونشان وارد مدرسه شوند، بنابراین هر یک با خود یک جفت دمپایی مناسب به مدرسه می‌آورند.

چترهایی زیبا برای روز اول مدرسه؛ هند

روز اول مدرسه در هندوستان برای کودکان جشن گرفته می‌شود و به آنها هدیه می‌دهند. این روز هم، روز پذیرش نامیده می‌شود و از آنجا که آغاز فصل باران در این کشور است، خانواده‌ها برای کودکانشان، چترهای رنگی و زیبایی می‌خرند.

کیف مخصوص؛ قزاقستان

رسم و رسوم روز اول مدرسه در قزاقستان تا اندازه‌ای شبیه روسیه است و کودکان برای معلم‌های خود گل می‌برند و معمولا مدرسه پر از گل‌های متنوع می‌شود، اما کودکان به جای دریافت بادکنک، کیفی مخصوص پر از شکلات و شیرینی و مداد و حتی شمع دریافت می‌کنند. در این روز کودکان با شیرین کامی، سال تحصیلی‌شان را آغاز می‌کنند.

روپوش‌های ویژه، ایتالیا

روز اول مدرسه به کودکان ایتالیایی، روپوش‌های مخصوص مدرسه داده می‌شود. روپوش‌های پسرانه آبی و سفید و روپوش‌های دخترانه صورتی و قرمز است. کودکان معمولا به عشق این لباس‌های نو، با شوق و ذوق به مدرسه می‌روند. البته بسیاری از والدین روپوش‌های مورد نیاز کودکان خود را از قبل تهیه کرده و روز اول به کودکان خود می‌دهند.

علائمی برای معرفی؛ آمریکا

در آمریکا، روز اول مدرسه، لباس‌های نوی خود را می‌پوشند و معمولا پیش از رفتن به مدرسه یک عکس یادگاری می‌گیرند. همچنین کودکان ابتدایی، علائمی به دست می‌گیرند که نشان می‌دهد اکنون در کدام سطح مدسه حاضر خواهند شد.

روزی برای رژه کودکان؛ چین

برخی مدیران و معلمان مدارس چینی برای این که آغاز سال تحصیلی را برای کودکان و نوجوانان جذاب کنند، روز اول مدرسه را به روزی برای رژه کودکان و نوجوانان اختصاص داده‌اند. در این روز برای بچه‌ها جشن و مراسم خاصی برگزار می‌شود و کودکان با داشتن علائمی که سطح تحصیلی‌شان را نشان می‌دهد، با اجرای رژه وارد مدرسه می‌شوند.

پرواز کبوترها؛ اوکراین

روز اول مدرسه کودکان اوکراینی نیز هیجان انگیز است. روز اول مدرسه در این کشور نیز مانند روسیه، روز دانش نامگذاری شده و برای کودکان جشن برگزار می‌شود و کودکان در برخی مدارس طی مراسمی، کبوترهایی را رها می‌کنند و همه به تماشای پرواز آنها که نماد آزادی و رهایی است، می‌نشینند.

منبع: www.parentmap.com

مترجم: نادیا زکالوند

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها