رییس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با جام جم آنلاین :

حجم تجارت با اروپا بعد از برجام سه برابر شد

دبیر انجمن تولید کنندگان بیسکویت، شیرینی و شکلات در نمودار گفت: دولت برای مقابله با حجم بی رویه واردات شیرینی، تعرفه های این محصولات را تا حدی افزایش داده است.
کد خبر: ۹۴۶۶۱۳
ایران در بخش صادرات شیرینی و شکلات جایگاه مطلوبی دارد

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، جمشید مغازه ای در گفت و گو با برنامه «نمودار» رادیو ایران به بحث واردات شیرینی و شکلات پرداخت و در این باره گفت: آنچه که در این باره می توان گفت آن است؛ در بخش واردات شیرینی، هیچ منعی برای وارد کننده وجود ندارد. دولت برای مقابله با حجم بی رویه واردات شیرینی، تعرفه های این محصولات را تا حدی افزایش داده است.

وی در ادامه به وضعیت صنایع شیرینی و شکلات کشور نیز اشاره کرد و گفت: صنایع صنعتی شیرینی و شکلات کشور امروز در بخش صادرات رشد نسبتا خوبی داشته، این محصولات که به لحاظ کیفی و بهداشتی بودن ن قابلیت عرضه به جهان را دارد؛ هم اکنون به شش کشور جهان صادر می شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان در بخش دیگر سخنانش به شکلات خارجی موجود در سوپر مارکت ها اشاره کرد و افزود: به دلیل آنکه نظارت دولت بیشتر فروشگاه های زنجیره ای را شامل می شود. قاچاق این محصولات اغلب در سوپر مارکت ها و فروشگاه های کوچک رخ میدهد. با تولید فراوان شکلات می توان از ورود غیر قانونی این محصولات به کشور جلوگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها