محمد بحرانی : ساعت 2 نیمه شب ما را به عروسی دعوت کردند

جناب‌خان از من مشهورتر است

محمد بحرانی، صداپیشه عروسک جناب خان درباره ویژگی‌های این عروسک به مهر گفت: ما سعی کردیم خود را کنار بگذاریم و بگوییم جناب خان سلایق خاص خود را دارد و ممکن است از چیزی بدش بیاید که محمد بحرانی، رامبد جوان یا عروسک‌گردانان دوست داشته باشند یا برعکس.
کد خبر: ۹۴۵۶۰۹

جناب خان طبق قواعد کاراکتری خودش جلو می‌رود. محمد بحرانی یک شیرازی است که تئاتر خوانده و در این زمینه ادامه تحصیل داده است. در حالی که جناب خان یک لبوفروش دوره‌گرد است که جنگ را هم تجربه کرده و ما تجربه‌ها و سلایق متفاوتی داریم. به‌طور مثال در فوتبال جناب خان به عنوان یک جنوبی پاری‌سن‌ژرمن را خریده و طرفدار آن است و در تیم‌های ملی، طرفدار برزیل است، اما من یک آلمانی دو آتشه و هوادار بایرن مونیخ هستم. اگر بایرن مونیخ با پاری سن ژرمن بازی داشته باشد قطعا من و جناب خان دست به یقه خواهیم شد. این مساله خود به خود پیش آمده است، ممکن بود شخصیت جناب خان هم هوادار آلمان می‌شد، اما قواعد کاراکتری ایجاب می‌کرد او به عنوان یک جنوبی، هوادار برزیل باشد؛ بنابراین نه من سلیقه خودم را تغییر دادم و نه جناب خان. من، رامبد و تیم فکری برنامه انتظار داریم جناب خان سلیقه شخصی خود را داشته باشد.

او همچنین درباره بداهه‌پردازی بین او، رامبد جوان و مهمانان برنامه نیز گفته: طبیعتا بخشی از دیالوگ‌ها از ذهن خود من می‌گذرد و کاری به عنوان دیالوگ‌نویسی نداریم. غیر از اشعاری که برای مهمانان آماده می‌شود متن دیگری نداریم، اما ایده‌پردازی‌هایی داریم که در اتاق فکر و صحنه شکل می‌گیرد و بعد در صحنه شروع به کار می‌کنیم. امیر سلطان احمدی هم گاهی در ضبط برنامه در کنار من حضور دارد و در لحظه جملاتی را به من می‌گوید. به هر حال ایده‌ای از من یا دوستان آغاز می‌شود و باقی ماجراها را به صحنه می‌سپاریم تا ببینیم با پارتنری که رامبد جوان است اتفاقات چگونه رقم می‌خورد. گاهی بعضی از متن‌ها ضرورتی را برای ما ایجاب می‌کند که اصلا رامبد را در جریان آنها قرار ندهیم و قرار است او را با اتفاقات صحنه سورپرایز کنیم. من قبل از ضبط به او می‌گویم امروز قرار است اتفاقاتی رخ دهد که من اکنون به تو نمی‌گویم به طور مثال در این حد تعریف می‌کنم که جناب خان قرار است یک لباس ویژه بپوشد که به تو نشان نمی‌دهیم چون واکنش طبیعی تو را می‌خواهیم. او هم معمولا تائید و حتی ذوق می‌کند. گاهی هم نیاز داریم روند قصه را با هم چک کنیم؛ یعنی او در جریان باشد که به نسبت قصه واکنش‌های مناسبی داشته باشد تا روند داستان به خوبی پیش برود. در مورد مهمانان اما باید آماده باشیم که بتوانیم هر واکنشی را نشان دهیم. طبیعتا من خودم درباره قومیت مهمانان تحقیق کرده و با بچه‌های تیم همفکری می‌کنیم که به طور مثال از خانم حمیده عباسعلی قهرمان کاراته چه سوالاتی می‌توان پرسید و بخش عمده به خود صحنه بازمی‌گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها