آمارهایی جالب از دربی پایتخت که شاید نخوانده باشید

عنایتی؛ مسن‌ترین بازیکن

«سرخاب 30 ثانیه!» شاید خیلی‌ها بخصوص نسل جدید، علی سامره را به عنوان بازیکنی که توانسته قبل از رسیدن به دقیقه یک در دربی گلزنی کند، بشناسند اما باید گفت عباس سرخاب پیش از سامره این کار را انجام داده است. سرخاب در دربی 32 که چهارم خرداد ماه سال 1369 برگزار شد، زیر یک دقیقه برای استقلال گل زده و قبل از سامره او عباس 30 ثانیه بود.
کد خبر: ۹۴۵۳۷۱

اولین پنالتی در تاریخ دربی ها

شاهرخ بیانی،‌ یکی از آن بازیکنانی است که هم در استقلال بازی کرده و هم در پرسپولیس.شاهرخ بیانی اولین پنالتی برابر پرسپولیس در تاریخ دربی‌ها را در دقیقه 57 دربی 27 گرفت و خودش هم آن را گل کرد. بیانی جزو 14 نفری بود که در سال 65 و هنگام بازی‌های آسیایی 1986 در اعتراض به کادر فنی تیم ملی، از این تیم استعفا داد. او آبان ماه 68 با دعوت علی پروین به تیم ملی برگشت.

زاید، ده دقیقه و 3 گل

ایمون زاید، ‌نخستین بازیکن خارجی است که در دربی هت‌تریک کرده. او تنها بازیکنی است که در 10 دقیقه این کار را انجام داده است.قبل از زاید مرحوم همایون بهزادی موفق شده بود این کار را انجام بدهد. ایمون زاید پس از آن دربی گفته بود،‌ نمی‌دانسته چه کار بزرگی انجام داده و فقط فکر می‌کرده سه گل به یک تیم زده است!

هاشـمی نسب گلزن‌ترین مدافع تاریخ دربی

مهدی هاشمی نسب،‌ تنها مدافعی است که در پنج دربی گل زده است. او که ابتدا در پرسپولیس بازی می‌کرد، توانست در چهار بازی پی در پی دروازه استقلال را باز کند.هاشمی‌نسب پس از اختلاف‌هایش با پرسپولیسی‌ها راهی استقلال شد و اتفاقا در نخستین دربی موفق شد دروازه تیم سابقش را باز کند تا در تاریخ دربی‌ها پنج گل زده باشد.

عنایتی،مسن‌ترین بازیکن

رضا عنایتی با 39 سال و 24 روز،‌ عنوان مسن‌‌ترین بازیکن دربی را به خود اختصاص داده است. عنایتی که افتخار گلزنی در دربی را هم دارد،‌ هنوز دارد فوتبال بازی می‌کند. او آرزویش این است که در استقلال از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

رکورد بی‌نظیر عابدزاده

عقاب آسیا، یکی از بازیکنانی است که دربی‌های زیادی را تجربه کرده است. عابدزاده که هم در استقلال بازی کرده و هم در پرسپولیس،‌ 11 بار در دربی‌های پایتخت به میدان رفته است که در این دربی‌ها هرگز نباخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها