از اخراج اولادی در شب هت تریک زاید تا کارت زردهای قطاری

سوت دربی83 به فغانی رسید

علیرضا فغانی، داور دربی شد. سومین بار است که سوت دربی پایتخت به تیم داوری فغانی می‌رسد. نخستین بار دربی سیزدهم بهمن سال 90 بود که فغانی یکی از دربی‌های ماندگار تاریخ را قضاوت کرد؛ مسابقه‌ای که با پیروزی 3 بر 2 پرسپولیس مقابل استقلال همراه شد و پس از 38 سال از زمانی که همایون بهزادی هت تریک کرده بود بازیکنی دیگر موفق شد این کار را انجام بدهد.در این بازی پر برخورد، پرسپولیسی‌ها 2 بر صفر از حریف خودشان عقب بودند.
کد خبر: ۹۴۵۱۳۰

آبی‌ها با پرویز مظلومی و دو گلی که میلاد میداوودی و فریدون زندی زده بودند، کار را تمام شده می‌دانستند. مظلومی داشت به پنجمین پیروزی پی در پی خودش دست پیدا می‌کرد که فغانی شرایط رسیدن به این کار را برای او هموار کرد.در دقیقه 68 او به دلیل خطای مهرداد اولادی این بازیکن را از زمین اخراج کرد تا پرسپولیسی‌ها 20 دقیقه پایانی بازی را 10 نفره ادامه بدهند، اما حتی خوشبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کرد که پس از 38 سال، این بار همای سعادت بر سر بازیکنی ایرلندی ـ الجزایری بنشیند و او برای سه بار دروازه سید‌مهدی رحمتی را باز کند. با این هت تریک دربی هفتادو چهارم در یادها ماندگار شد و بعید است که تا سال‌ها سال بعد از خاطر کسی پاک شود.

فغانی دو سال بعد و در دربی هفتادوهفتم هم داور دربی شد. این بار،‌ نتیجه بازی صفر ـ صفر به پایان رسید، اما نکته قابل توجه این که فغانی در این بازی، کارت زرد زیادی از جیبش بیرون کشید و به 9 نفر از بازیکنان استقلال و پرسپولیس کارت زرد نشان داد. 9 بازیکنی که هیچ کدام از آنها درحال حاضر در این دو تیم حضور ندارند. محسن بنگر، محمد نوری، قاسم دهنوی، رضا حقیقی، پیام صادقیان و میثم حسینی از پرسپولیس و محمدمهدی نظری، پژمان منتظری و محمد قاضی از استقلال نفراتی بودند که فغانی آنها را با کارت زرد جریمه کرد تا پر کارت ترین دربی پایتخت همین دربی 77 باشد.

یک‌بار دیگر علیرضا فغانی که حالا کوله‌باری از تجربه است و فینال رقابت‌های المپیک را سوت زده، قرار است دربی هشتاد و سوم را قضاوت کند؛‌ او خودش خبر نداشت که قضاوت را به او سپرده‌اند، چون وقتی شنید داور دربی شده، چنین واکنشی نشان داد:«نه بابا! کمک‌هایم چه کسانی هستند؟»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها