بلیت های QR جایگزین بلیت های قبلی

بلیت های مترو تغییر کرد

با توجه به استقرار کامل دستگاه‌های ایرانی پذیرش بلیت هوشمند بارکدی در ایستگاه‌های مترو، از تاریخ 25 شهریور امکان عبور از گیت‌های مترو تنها با بلیت‌های تک سفره و دو سفره QR کد دار میسر است.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۵
بلیت های مترو تغییر کرد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، بلیت‌های تک سفره و دو سفره جدید مترو که حاوی بارکدهای دوبعدی (QR کد) هستند از آبان ماه سال گذشته به صورت آزمایشی در کنار بلیت‌های مغناطیسی استفاده می‌شد که اکنون با استقرار کامل سیستم جدید، بلیت‌های قدیمی مغناطیسی از رده خارج می‌شوند.

این بلیت‌ها دارای بارکد منحصر به فردی هستند که با قرار دادن آن بر روی صفحه نمایشگر گیت،‌ تردد امکان‌پذیر می‌شود.

میزان خطا در قرائت بلیت‌های QR کد نزدیک به صفر است و با استفاده از این فناوری می‌توان جلوی هرگونه سوء استفاده و تقلب مانند کپی کردن بلیت‏‌ها را گرفت. علاوه بر آن استفاده از این بلیت‌ها به جای بلیت‌های قدیمی موجب کاهش هزینه تعمیر و نگهداری گیت‌ها به علت حذف قطعات مکانیکی می‌شود.

بهبود خدمات به مسافران به دلیل افزایش سرعت تردد، بستر سازی مناسب جهت توسعه خدمات و سرویس های بهتر به مسافران در آینده ( از جمله امکان خرید و پرداخت از طریق اینترنت و موبایل) از فواید دیگر استفاده از این بلیت هاست.

گفتنی است، تغییری در بلیت‌های اعتباری مبلغ دار که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند صورت نگرفته و مسافران می‌توانند از انواع این بلیت‌ها برای تردد آسان‌تر در ایستگاه‌های مترو استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها