نگاهی به سریال «چرخ فلک» در گفت‌وگو با کارشناسان و منتقدان

یک اتفاق تازه و مبارک در تلویزیون

فصل دیدنی چرخ فلک

یکی از لحظات خوب اپیزود سیدرضی از مجموعه در حال پخش «چرخ فلک»، زمان روبه‌رو شدن شیخ رضی با قاتل فرزندش در زندان است.
کد خبر: ۹۴۰۱۲۴

آنجا که او دوست دارد از این شخص ندامت و توبه و البته دلیلی قانع‌کننده برای قتل بشنود تا از قصاص صرف‌نظر کند، اما با خنده‌های عصبی یا شاید تمسخرآمیز قاتل پسرش مواجه می‌شود. در واقع آنچه سیدرضی را به آنجا می‌کشاند ترس از خدا و اجرای حکمی خلاف سیره ائمه است که نشان از وجدان بیدار او دارد و حتی در مصیبت سخت وارده نیز او را رها نمی‌کند. او در وجودش گوهری ناب از ایمان و اخلاص پرورده است.

یادی از هنرمند ازدست رفته

ضیاءالدین دری با اشاره به این‌که آخرین پلان ضبط شده داوود رشیدی جلوی دوربین سریال «کلاه پهلوی» بوده به ایسنا گفته است که رشیدی از آن نوع هنرمندانی بود که خود را به رخ نمی‌کشید. او از این هنرمند به عنوان یک استثنا در زمینه‌های اخلاقی اشاره کرد که تواضع عجیبی داشت. جهانگیر الماسی نیز در گفت‌وگو از داوود رشیدی به نیکی یاد کرده و او را یک نابغه به تمام معنا خوانده که راهنمایی‌هایش در زمینه کارهای نمایشی همیشه بحق و درست بود. الماسی در باب ماندگاری افرادی چون مرحوم رشیدی به شیفتگی آنها به هنر و فرهنگ این سرزمین و دغدغه‌های ارزشمند نسل او اشاره کرد.

قطعه‌ای برای شهدا

فریدون آسرایی که قطعه بوی سیب را برای شهدا خوانده است از آن به عنوان قطعه‌ای دلی نام برده که در فقدان دوستان شهیدش خوانده است. او اذعان کرده وقتی پس از سال‌ها به ایران برگشت، صمیمی‌ترین دوستش شیمیایی و شهید شده بود و چند نفر دیگر از رفقایش رفتند و برنگشتند و او وظیفه داشته برای شهدا بخواند. او همچنین گفته وقتی کار خوبی برای شهدا ارائه می‌دهی دیگر دلت نمی‌آید با کار ضعیف خاطره آن کار را خراب کنی و چنانچه ایده خوبی برسد، بازهم برایشان خواهد خواند.

ناگفته‌هایی از سریال بوعلی سینا

به مناسبت روز پزشک، فارس اطلاعات جالبی از سریال بوعلی سینا به کارگردانی کیهان رهگذار جمع‌آوری کرده است. این‌که فیلمنامه‌اش در هفت‌ماه نگارش یافته و تصویربرداری و تولیدش نیز همین مقدار زمان برده است. بخش اعظمی از سریال بوعلی سینا در بناهای تاریخی اصفهان و بیشتر در مسجد جامع اصفهان فیلمبرداری شده و در این مطلب همچنین به موسیقی ماندگار این سریال ساخته فرهاد فخرالدینی اشاره شده که او آن را پس از تحقیقات بسیار و براساس جهان بینی و فلسفه بوعلی سینا ساخته است. از بازیگر دوران کودکی بوعلی سینا هم یاد شده که یکی از فرزندان محمدعلی نجفی ایفاگر آن بوده است.

عوارض بازی در نقش‌های منفی

سیاوش طهمورث که در سریال چرخ فلک نقش ایفا کرده به خبر آنلاین گفته که بازی در نقش‌های منفی سبب نمی‌شود نگاه مردم به آن بازیگر منفی شود. برای این موضوع نیز خودش را مثال زده که با وجود بازی در نقش‌های ضدقهرمان، مردم به او بسیار لطف دارند و وقتی با تعجب از آنها دلیلش را می‌پرسد، می‌گویند شما واقعیت آن نقش منفی را چنان خوب نشان دادید که ما شما را از آن کاراکتر جدا می‌کنیم.

شوالیه ایرانی

ارشا اقدسی اخیرا به دعوت دوست صربستانی‌اش در جشنواره‌ای برای طراحی جنگی نمادین شرکت کرده است. او در مصاحبه‌ای با فارس گفته برخلاف افراد حاضر در آنجا که مانند المپیک پرچم کشور خود را می‌گرفتند و آرام به زمین می‌آمدند، او پرچم ایران را با عشق در دست گرفت و دور زمین دوید و این تفاوت و عمق علاقه او به پرچم کشورش برای دیگران دوست‌داشتنی بود. او همچنین گفت در این نبرد یک نفر را آتش زدند که او خاموشش کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها