واکنش قاسمی به ابراز نگرانی انگلیسی ها

ایران در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارد

بهرام قاسمی در واکنش به ابراز نگرانی سخنگوی وزارت خارجه انگلستان گفت: لندن بیش و پیش از همه پایتخت‌های اروپایی باید بداند که ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم، همواره و همیشه در صف نخست مبارزه با افراط گرایی و تروریسم قرار داشته و دارد.
کد خبر: ۹۳۹۹۶۳
ایران در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ابراز نگرانی سخنگوی وزارت خارجه انگلستان در مصاحبه با نشریه دیلی میل در خصوص نقش نظامی ایران در منطقه اظهار داشت: دولت انگلستان باید به‌خوبی از وضعیت این منطقه و جایگاه جمهوری اسلامی ایران آگاهی کاملی داشته باشد و بر این اساس ابراز نگرانی آنان از نقش سازنده ایران و به‌کارگیری برخی عبارات و کلمات غیرواقع بینانه و نابجا جای تعجب و تاسف دارد.

بهرام قاسمی افزود: لندن بیش و پیش از همه پایتخت های اروپایی باید بدانند که ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم همواره و همیشه در صف نخست مبارزه با افراط گرایی و تروریسم قرار داشته و دارد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز پدیده شوم و کریه تروریسم را به خوب و بد تقسیم نکرده و نخواهد کرد و بر اساس سیاست اصولی خود در این مسیر قاطعانه گام برداشته و با عزمی راسخ در این مبارزه بی امان ثابت‌قدم می ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآورشد: همانگونه که همگان می دانند جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در جهت صلح، ثبات و امنیت منطقه تلاش می کند و حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه حضوری مستشاری است که با درخواست دولت قانونی و مستقر آن کشور صورت پذیرفته است.

قاسمی تاکید کرد: ایران هرگز اجازه نخواهد داد تروریست ها بیش از این منطقه حساس و راهبردی خاورمیانه را به جولانگاه قتل و کشتار تبدیل کنند.

وی افزود: تهران امیدوار است واشنگتن، لندن و سایر پایتخت های اروپایی ضمن درک تلاش های بی وقفه و صلح جویانه ایران در حفظ ثبات و امنیت منطقه و سرکوب تروریست‌های تکفیری در عمل و نه تنها با سخن به نفع مردم زجر کشیده و عاصی از ترور و خشونت اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها