رییس قوه قضاییه گفت: نباید برای توسعه اقتصادی ارزش ها را کنار بگذاریم بلکه اقتصاد باید در مسیر حق دیده شود.
کد خبر: ۹۳۹۳۵۴
نباید برای توسعه اقتصادی ارزش ها را کنار بگذاریم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، آیت الله صادق آملی لاریجانی که در همایش بسیج اساتید کشور در مشهد با عنوان «اقتصاد مقاومتی و جایگاه قدرت بین المللی جمهوری اسلامی ایران» سخن می گفت، اظهار داشت: باید نگاه توحیدی در همه شئون فردی و اجتماعی و در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حاکم باشد.

نگاه توحیدی مولفه مهم در مسئله اقتصاد مقاومتی

وی با بیان اینکه قانون اساسی مبتنی بر ایمان به خدا و حاکمیت الله است، افزود: قائم بودن همه امور به ذات اقدس الهی یک حقیقت بنیادی در عالم وجود است.

رییس دستگاه قضا با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»؛ این کلام را برخاسته از نگاه انسانی موحد دانست که با آگاهی از قدرت مطلق بودن خداوند، هیچ هراسی از استکبار و قدرت های زمینی ندارد.

رییس قوه قضاییه همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباه نگاه به ظرفیت های داخل کشور و زنده کردن استعدادهای درونی و مهم خواندن این سخنان، افزود: اگر انسان به سمت حق حرکت کند رزق حاصل خواهد شد که نعمت هایی چون برخورداری از سایه ولایت و کسب علم در کنار امور مادی جنبه های مختلف رزق است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مساله اقتصاد جدای از بحث عدالت نیست، از نگاه سکولار به اقتصاد انتقاد کرد و گفت: نباید برای توسعه اقتصادی ارزش ها را کنار بگذاریم بلکه اقتصاد باید در مسیر حق دیده شود.

رییس دستگاه قضا در پایان اظهار داشت: باید به کتاب قرآن و روایات رسیده از معصومین علیهم السلام نگاه و توجه خاص داشت و این کلام نورانی را ریشه یابی کرد سپس به سراغ اقتضائات آن رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها