رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: بسیاری ار کارشناسان و روزنامه‌نگاران مطرح جهان اتفاقاتی را که در مسابقه بهداد سلیمی رخ داد،‌ به تئاتر خیمه‌شب بازی تشبیه کردند.
کد خبر: ۹۳۴۸۱۸
مرادی: بسیاری از کارشناسان جهان مسابقه سلیمی را به خیمه‌شب بازی تشبیه کردند

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از فارس ، علی مرادی پس از بازگشت تیم ملی وزنه‌برداری از المپیک در فرودگاه درباره ناداوری در رقابت بهداد سلیمی گفت: بسیاری از کارشناسان و روزنامه‌نگاران مطرح جهان این مسابقه را به تئاتر خیمه‌شب‌بازی تشبیه کردند. این حرف من نیست و حرف کارشناسان مطرح دنیاست. جوانمردی در ورزش را زیر سؤال بردند و دل مردم ایران را شکستند. ناراحت هستیم و پیگیری‌های حقوقی را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی کارشناسان معتقدند وزنه کمتری برای سلیمی انتخاب می‌شد تا آن را راحت‌تر بالای سر ببرد، گفت: در حرکت یک ضرب هم وزنه‌ای انتخاب شد که هیچ وزنه‌برداری تاکنون بالای سر نبرده بود، آنجا هم می‌شد این موضوعی را که می‌گویید مطرح کرد،‌ اما ما برای طلا رفته بودیم که حق ورزشکار ما تضییع شد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص اینکه گفته می‌شود محمد جلود عضو عراقی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به دلیل مشکلات شخصی با وی حق سلیمی را تضییع کرده است گفت: نمی‌دانم شخصی که شما اشاره می‌کنید چه کسی است و او را نمی‌شناسم، به نظرم مسائلی بالاتر از این حرف‌ها در میان بود. طبق قانون کسانی می‌توانند به‌عنوان ژوری حضور داشته باشند که رزرو باشند، اما یک فرد از تکنیکال کنترلر در جایگاه ژوری نشست، هرچند دو رأی از اعضای ژوری هم با سه رأی داور به نفع ما بود،‌اما نظر داوران خواسته نشد که خلاف قانون بود؛ چراکه آنها باید رأی ژوری را تأیید کنند، اما این اتفاق نیفتاد.

مرادی تصریح کرد: کاری به افراد نداریم و دنبال احقاق حق هستیم، همان زمان که متوجه شدیم او در ژوری نشسته است، دیگر نمی‌شد کاری کرد، درحالی‌که نامش در استارت لیست اولیه هم نبود. به نظر می‌رسد کسب دو مدال طلا برای آنها گران بوده است، درحالی‌که حتی دو وزنه‌بردار دیگر ما هم می‌توانستند روی سکو بروند.

وی خاطرنشان کرد: حالا متوجه می‌شوم که چرا قبل از انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری آن نامه‌نگاری‌ها برای رئیس نشدن من انجام می‌شد. پیگیر احقاق حق سلیمی هستیم و به دادگاه CAS شکایت می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها