تحلیلگر روزنامه ایندیپندنت نوشت: غربی‌ها از تفرقه‌های مذهبی‌ به عنوان بهانه‌ای برای جنگ در خاورمیانه استفاده می‌کنند و سعودی‌ها و قطری‌ها باید به سوالات بسیاری در این باره پاسخ دهند زیرا از شورشی‌ها در سوریه حمایت می‌کنند ولی دمشق از هیچ انقلابی در ریاض و دوحه حمایت نکرده است.
کد خبر: ۹۳۴۵۹۸

رابرت فیسک در گزارش جدید خود در ایندیپندنت نوشت: اقدامات مسکو در حمایت از دولت سوریه باعث شده شیعیان در خاورمیانه در مسیر پیروزی قرار گیرند. دو مساله برای اثبات این مدعاست. نخست، امضای توافق هسته‌ای با ایران دوم، استفاده روسیه از پایگاه هوایی ایران در همدان.

رابرت فیسک در ادامه می‌نویسد: در این میان، عربستان سعودی چه اقدامی می‌تواند انجام دهد. تنها کاری که به نظر می‌رسد از ریاض بر می‌آید، به راه انداختن جنگ فلاکت‌بار یمن برای کشتار شیعیان این کشور با سلاح‌های بریتانیاست.

فیسک تاکید دارد: جبهه النصره که همان شاخه القاعده است و بتازگی نیز نام خود را به جبهه فتح‌الشام تغییر داده و از حمایت قطر برخوردار است، به نظر می‌رسد از داعش که حمایت و پول و سرمایه عربستان سعودی را دارد، در سوریه قوی‌تر است. علاوه بر ‌این، روسیه بیش از این‌که در سوریه روی حملات علیه مواضع داعش متمرکز شده باشد، عزم خود را برای نابودی گروه النصره جزم کرده که بیش از داعش، نیروهای سنی سوری را در اختیار گرفته است.

وی در پایان این گزارش تاکید می‌کند: به هر حال این حق مسلمانان نیست درگیر تفرقه‌های مذهبی‌ای باشند که غربی‌ها از آن به عنوان بهانه‌ای برای جنگ در خاورمیانه استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها