مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهلت انتخاب رشته داوطلبان کنکور در پایگاه‌های آموزش و پرورش 23 لغایت 28 مرداد است، میزان حق‌الزحمه انتخاب رشته را 30 الی 50 هزار تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۳۹۶۹
مهلت 2 روزه دانش‌آموزان برای انتخاب رشته کنکور

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، مسعود شکوهی به اعلام جزئیات انتخاب رشته دانش‌ آموزان در مراکز انتخاب رشته آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: 1200 پایگاه انتخاب رشته در کشور راه‌اندازی کرده‌ا‌یم که این پایگا‌ه‌ها تقریباً در همه مناطق آموزش و پرورش کشور فعال است.

وی افزود: یک دوره یک روزه برای مشاوران انتخاب رشته با همکاری کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کرده‌ایم.

شکوهی ادامه داد: در حال حاضر مشاوران انتخاب رشته، نرم‌افزاری را که مربوط به انتخاب رشته بوده و مورد تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است، استفاده می‌کنند که این نرم‌افزار یکی از معتبرترین و قوی‌ترین نرم‌افزارهای انتخاب رشته است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این نرم‌افزار آخرین داده‌ها را منطبق با کنکور سراسری سال جاری ارائه می‌کند و ضریب اطمینان آن حدود 95 درصد است، گفت: انتخاب رشته برای فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود مؤسسات مختلف که با مجوز و بدون مجوز در انتخاب رشته فعالیت می‌کنند، مراکز انتخاب رشته آموزش و پرورش جای مطمئنی است و افراد متخصص آن، دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

شکوهی در پاسخ به این پرسش که «آیا اطلاعات مشاوران انتخاب رشته آموزش و پرورش کافی و به روز است؟»، بیان داشت: این‌ افراد کسانی هستند که چندین سال سابقه انتخاب رشته را دارند و اطلاعات آنها نیز در این دوره آموزشی به‌روز شده است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «خانواده‌ها به چه میزان می‌توانند به انتخاب رشته کارشناسان آموزش و پرورش اطمینان کنند؟»، یادآور شد: به هر حال انتخاب رشته در پایگاه‌های آموزش و پرورش جایگاه رسمی داشته و اطلاعات آن براساس آخرین اطلاعات و داده‌های سازمان سنجش و آموزش کشور است؛ ضمن اینکه مبالغ دریافتی نیز مصوب شورای مالی اداره‌کل آموزش و پرورش هر استان است.

وی میزان حق‌الزحمه انتخاب رشته پایگاه‌های آموزش و پرورش را 30 الی 50 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این میزان با توجه به بزرگ یا کوچک بودن هر منطقه متفاوت است.

شکوهی با بیان نمونه‌ای از سودجویی مؤسسات خصوصی در قبال انتخاب رشته برای دانش‌آموزان افزود: در سال گذشته، فردی چندین میلیون تومان از دانش‌آموزی در قبال انتخاب رشته دریافت کرده بود و قول و تضمین صددرصدی قبولی در رشته مورد نظر را داده بود، اما این دانش‌آموز موفق به قبولی نشد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مراکز انتخاب رشته آموزش و پرورش تضمینی در خصوص قبولی داوطلبان در رشته‌های مورد نظرشان را نمی‌دهد، متذکر شد: این انتخاب رشته براساس اطلاعات موجود است و هزینه‌ای نیز که در قبال این کار دریافت می‌شود جنبه درآمدزایی و مادی ندارد.

وی مهلت انتخاب رشته داوطلبان کنکور را در پایگاه‌های آموزش و پرورش 23 لغایت 28 مرداد برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر سازمان سنجش و آموزش کشور زمان انتخاب رشته را تمدید کند، ما نیز این مدت را تمدید خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها