در اعتراض به کشته شدن جوان سیاهپوست به دست پلیس؛

زخمی شدن 11 پلیس در دومین شب خشونت‌آمیز در آمریکا

در دومین شب اعتراضات به تیراندازی پلیس به یک جوان سیاه پوست در میلواکی آمریکا، 11 مأمور پلیس زخمی شدند.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۶
زخمی شدن 11 پلیس در دومین شب خشونت‌آمیز در آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از صداوسیما؛ رئیس پلیس میلواکی در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: هفت افسر پلیس و چهار معاون کلانتر در شهر میلواکی در اثر اصابت سنگ و آجر زخمی شده اند. ادوارد فلین، در تشریح آخرین وضعیت ناآرامی ها در شهر میلواکی گفت: تیراندازی در شب گذشته همچنان ادامه داشت، ما شاهد تیراندازی در نزدیکی محل استقرار افسرانی بودیم که تلاش می کردند نا آرامی ها را مهار کنند.

وی با بیان این که هیچ یک از افسران پلیس مبادرت به شلیک به سوی معترضان نکرده اند گفت: برای ما مشخص نبود که منشا تیراندازی ها از کجا بود، با این حال، ما توانستیم به میزان قابل توجهی کنترل خود بر خیابان ها را بدون توسل به کشتار برقرار کنیم.

گزارش ها حاکیست که در شب دوم خشونت ها در میلواکی، معترضان به پرتاب سنگ و تیراندازی مکرر خود ادامه داده اند. در واکنش به این ناآرامی ها پلیس ضد شورش در ساعت 11 شب در محله شرمن پارک مستقر شده و مبادرت به پراکنده کردن جمعیت عصبانی، برقراری نظم، و جلوگیری از تکرار خشونت های قبلی کرده است .
مقامات پلیس از دستگیری چندین نفر در این ناآرامی ها خبر داده اند. در همین حال 125 نفر از اعضای گارد ملی ویسکانسین اوایل روز یکشنبه برای جلوگیری از تشدید خشونت ها در این ایالت به حالت آماده باش درآمدند. به گفته پلیس، روز شنبه، جمعیتی بالغ بر 200 نفر در میلواکی با عصبانیت به خیابان ها ریختند و مباردت به آتش زدن حداقل شش مغازه یک ایستگاه گاز و فروشگاه قطعات خودرو کردند. افراد شرکت کننده در تجمع ده ها بار مبادرت به شلیک هوایی کرده اند.
طی هفته های اخیر و در پی اعتراضات عمومی به مرگ یک سیاه پوست غیرمسلح به دست پلیس آمریکا، چند افسر پلیس از جمله پنج افسر در دالاس به ضرب گلوله کشته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها