چرا شهروندان ایرانی از حقوقشان دفاع نمی‌کنند؟!

سکوت درباره کنسرت جعلی «جیپسی کینگز»!

سوء استفاده تبلیغاتی از عنوان خواننده «جیپسی‌کینگز»؟!

دو شرکت تولید آلبوم در ایران در حالی اقدام به برگزاری اجرای «پاول ریه‌س» یکی از نوازندگان و اعضای سابق گروه «جیپسی‌کینگز» در ایران کرده‌اند، که این نوازنده و هم‌خوان سابق «جیپسیکینگز» را به عنوان خواننده معرفی کرده و بلیت‌های این اجرا را به فروش می‌رسانند.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۴
سوء استفاده تبلیغاتی از عنوان خواننده «جیپسی‌کینگز»؟!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس روز گذشته در حالی «پاول‌ریه‌س» و جمعی از نوازندگان اسپانیایی در تالار وحدت تهران روی صحنه رفتند که دو شرکت تولید آلبوم موسیقی در ایران از عنوان خواننده «جیپسی‌کینگز» سواستفاده کردند و « پاول ریه‌س» را که سالهای گذشته به عنوان گیتاریست و هم‌خوان جیپسی‌ها فعالیت‌ می‌کرده را به عنوان خواننده اصلی جیپسی‌ها جا زدند.

روز گذشته علاقه‌مندانی که برای تماشای اجرایی که از آن به عنوان کنسرت «خواننده جیپسی‌کینگز» به تالار وحدت رفتند، منتظر تماشای اجرای «نیکلاس ریه‌س» بودند. اما «پاول ریه‌س» گیتاریست و همخوان (backup vocal) سابق «جیپسی‌کینگز» روی صحنه رفت و به نوزاندگی پرداخت و دیگر اعضای گروه نه نفره اسپانیایی وظیفه خوانندگی را برعهده داشتند!

جیپسی کینگز (Gipsy Kings) به معنای پادشاهان کولی، یک گروه موسیقی است که با سبک منحصربفرد خود در سراسر جهان شناخته شده‌است. واپسین آلبوم این گروه، Savor Flamenco نام‌ دارد که با فاصله بیشتر از هفت سال در سپتامبر 2013 مصادف با جشن سالگرد 25 سالگی گروه روانه بازار شد. موسیقی این گروه با آواز «نیکلاس ریه‌س» به عنوان خواننده اصلی و نوازندگی «تونینو بالیاردو» با ترکیبی از سازهای مختلف آمیخته شده، با این حال همواره دارای برداشتی آزاد از فضای موسیقی فلامنکو است.

اعضای این گروه شامل برادران Reyes و Baliardo است که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و به گفته خودشان از دانش موسیقی آکادمیک بی‌اطلاع هستند. بسیاری از ملودی‌های ساخته شده توسط این گروه دارای شهرت جهانی است و گروه‌های بسیاری در سراسر جهان از آنها الگوبرداری می‌کنند.

خواننده اصلی این گروه «نیکولاس ریه‌س» پسر خواننده مشهورفلامنکو «خوزه ریه‌س» است که همراه خواننده دیگر این گروه «مانتیاس دپلاتاس» در دهه های شصت و هفتاد به قله های بلند موفقیت دست یافته و میلیون ها نسخه از کار هایشان را به فروش رساندند.

بنابراین گزارش این شرکت‌ها در حالی استفاده تبلیغاتی از عنوان «خواننده جیپسی‌کینگز» کرده‌اند که دفتر موسیقی و بنیاد رودکی در اقدامی بی‌سابقه شش سانس را به اجرای این گروه اسپانیایی اختصاص داده‌اند. (طی دو شب، شش سانس/ ساعت‌های 18، 21 و 23)

««پاول ریه‌س» و دیگر اعضای همراهش امروز نیز طی سه سانس در تالار وحدت تهران روی صحنه خواهند رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها