وزیر دفاع در یادواره ۱۰ شهید مدافع حرم ‌‌همدان:

توان موشکی ایران ‌چند برابر و خارج از تصور دشمنان شد

یکی از موضوعات مهم در عرصه دفاعی و نظامی هر کشوری، تقویت سامانه‌های موشکی است. امروز همه کشورهای دنیا براساس آمال و اهدافی که دارند، سامانه‌های دفاعی خود را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند تا در برابر تهدیدات خارجی پاسخگو باشند.
کد خبر: ۹۳۱۴۶۷
بازدارندگی با اقتدار موشکی

در حال حاضر شاهدیم که دشمنان زیادی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب برآمده از مردم، صف کشیده‌اند و بسیاری از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هم تهدیداتی متوجه کشورمان کرده‌اند. طبعا هر کشوری برای مصون ماندن در برابر تهدیدات، اقتدار نظامی و قدرت دفاعی خود را افزایش می‌دهد.

ارتقای سامانه‌های موشکی یکی از ابعاد اقتدار دفاعی است و هر کشوری زمانی می‌تواند با هوشمندی مناسب و لازم، پاسخگوی تهدیدات صورت گرفته باشد که عنصر بازدارندگی را افزایش دهد.

تقویت سامانه موشکی ایران حتما این احساس را برای دشمن ایجاد خواهد کرد که هزینه و فایده خود را برای ایجاد مزاحمت مورد بررسی قرار دهد. اگر دشمنان به این تصور برسند که در صورت حمله به ایران، با پاسخی کوبنده مواجه می‌شوند و هزینه زیادی به آنها تحمیل خواهد شد، طبعا در اجرای این نیت تجدید نظر می‌کنند.

ما در بحث سامانه موشکی و صنایع دفاعی در سایه خلاقیت جوانان ایثارگر و دانشمندان و طراحان ورزیده بخوبی رشد پیدا کردیم البته حضور قدرتمندانه ایران در دوران دفاع مقدس تجربه خوبی را برای ما در پی داشت.

ما در طول هشت سال دفاع مقدس از کمترین امکانات دفاعی برخوردار و حتی ناچار به وارد کردن بسیاری از تجهیزات از خارج بودیم، اما خوشبختانه در شرایط کنونی موفق به تولید بسیاری از تجهیزات شدیم و حتی امکان صدور آن به سایر کشورها را نیز پیدا کردیم.

این موفقیت حاصل وجود روحیه جهادی و تکیه کردن بر ظرفیت‌های داخلی و منابع انسانی بود و این تجربه می‌تواند در سایر ابعاد اقتصادی نیز مورد توجه قرار گیرد.

همان طور که در دوران دفاع مقدس ترویج روحیه جهادی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی، نتیجه مثبتی را به بار آورد و باعث شد که با وجود تحریم‌های کشورهای غربی در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در عرصه تجهیزات نظامی به خوداتکایی برسیم.

همین روحیه می‌تواند ما را در بقیه عرصه‌ها از فناوری‌های غربی بی‌نیاز کند. غربی‌ها تلاش گسترده‌ای را برای استفاده از ابزار تحریم در برابر ما به کار بردند اما توجه به اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر آموزه‌های جهادی و متکی به ظرفیت‌های بومی و داخلی است، می‌تواند ما را در برابر سایر کشورهایی که زیاده‌خواه هستند، تقویت کند.

محمدصالح جوکار - نماینده سابق مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها