رئیس جمهور ترکیه در سن‌پترزبورگ به دیدار رئیس جمهور روسیه رفت.
کد خبر: ۹۳۰۵۷۵
اردوغان : درباره سوریه با پوتین گفتگو کردیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سن‌پترزبورگ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

پوتین در این دیدار ضمن حمایت از دولت ترکیه گفت که روسیه مخالف هر نوعی از کودتاست و مردم ترکیه این قدرت را دارند تا با این بحران مقابله کنند.

رئیس جمهور روسیه گفت که وی جزو اولین گروه از رهبران سیاسی بوده که پس از کودتای نافرجام اخیر ترکیه با اردوغان تماس برقرار کرده است.

اردوغان: درباره سوریه گفتگو کردیم

اردوغان هم در این دیدار گفت: تظاهرات (علیه کودتا) روز یکشنبه در ترکیه دلیل روشنی است که مردم از دموکراسی، عدالت و آزادی حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: روابط آنکار و مسکو وارد فضای مثبتی شده است و معتقدم که برای بهبود آن گام‌های لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: گفتگوهای دوجانبه زیادی درباره پرونده سوریه و دیگر موضوعات انجام دادیم و معتقدم گفتگوها درباره بحران سوریه به ما کمک خواهد کرد تا بر این بحران غلبه کنیم.

روسیه پس از سرنگون شدن جنگنده سوخوی 24 این کشور از سوی ترکیه در ماه نوامبر که در نزدیکی مرز با سوریه رخ داد، موضعی تهاجمی علیه آنکارا اتخاذ کرد. ترکیه گفته است که جنگنده روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود.

به دنبال این حادثه، کرملین خواستار عذرخواهی آنکارا شد و ضمن تحریم واردات مواد غذایی از ترکیه، سفرهای گردشگری به این کشور را ممنوع و یکسری محدودیت‌های تنبیهی دیگری را اتخاذ کرد که روابط اقتصادی میان دو کشور را متلاطم کرد.

اما چندی پیش رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با همتای روس خود ضمن عذرخواهی از وی خواستار بازگشت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به روال گذشته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها